Casanova Lounge
badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Utskrivbar version

+- Casanova Lounge (http://www.casanovalounge.se)
+-- Forum: Allmän diskussion (http://www.casanovalounge.se/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Internet (http://www.casanovalounge.se/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Tråd: badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD (/showthread.php?tid=1532)

Sidor: 1 2


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Entreprenören - 2013-01-28

tjena! jag har prövat med lite badoo, skrivit lite olika random fraser (prövat evilvalles fras till flera, prövat tobiask, skrivit "tja" / "hej" / "tjena" till vissa, skrivit personliga saker som haft med deras intresse å göra osv) till dussintals flickor i svall där jag bor, men har faktum INTE fått ett enda svar på typ 50 pers jag skrivit till.

jag misstänker främst att detta beror på att det är en miljon killar som skriver till alla tjejer där så de får massiv bekräftelse å man måst stå ut å även bli sedd från första början.

å andra sidan så vet jag ju att utseende har större betydelse på nätet eftersom om flickor får dussintals killar som skriver så kan de välja å vraka mellan vilka dem finner intressanta rent utseendemässigt.

min snyggaste bild på mig är när mitt hår fixades av en tjejpolare samt jag blev tagen av en professionell fotograf på fyllan (haha) när jag hitta en snöskoter inomhus (norrland i ett nötskal): https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/321138_10151391607538023_686962286_n.jpg

dock (oavsett hur löjligt det än låter) så fick den bara "4" likes på fejjan då jag sett andra killar som ser betydligt bättre, inte bara fotografiskt utan genetiskt oxå, så jag börjar tro att på nätet är utseende ett enormt "hinder" för en.

ser du inte bra ut så fåru ingen chans att låta ditt "game/personlighet" få lysa igenom, jämfört irl där du kan i princip "lägga näsan i blöt" för att visa att du är en cool dude och inte ett psychofall.

är jag inne på rätt spår? el har jag bara limiting beliefs pga mina få responser jag fått på badoo?? jag e öppen för all konstruktiv kritik samt "hard cold facts ex: yep looks is key on net"! ^^,


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - TobiasK - 2013-01-28

Utseende är viktigare på nätet, yes. Men inte det viktigaste. Vad har du för profiltext? Posta ngr konvos. Du ser lite för snäll ut btw. O mina & valles badoofr´s kanske inte passar riktigt in, som ex. Sedan får man bra mycket mer dissar online, fan kollade in en halvsnygg mullig brud med stora bröst. 3,000+ visningar på en månad o 400 bara den dagen. Så dem har de stora övertaget där, om hon ens läser alla.


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Evilvalle - 2013-01-28

Utseende har större betydelse på nätet, no doubt about it.

Med det sagt, kollar man på dina ansiktsdrag så är du average alternativt 1 poäng över. Du har djupt sittande ögon tillsammans med lågt sittande ögonbryn vilket är en väldigt maskulin egenskap. Hur som helst så verkar du inte ha någon större aning om hur du ska styla till dig själv på bästa vis för att häva fram de bra egenskaperna och gömma undan de dåliga.

Ta en bild där du inte ser ut som en bonde från norrland, fixa en annan frilla, ingen jävla rutskjorta. Det finns inget rent stereotypmässigt sexigt alls med den där looken.

Du har ett relativt hågt hårfäste så jag rekommenderar en frisyr som täcker en del av din panna vilket skapar en bättre balans i ansiktet. Lägg ut en peng på någon populär och välrespekterad frisör som kan klippa dig en frissa som passar optimalt för ditt face, ta någon random tjejkompis med dig ut och handla lite nya kläder. Använd alltid linser istället för glasögon etc.

Det är din stil som är problemet, inte det genetiska i sig.


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Evilvalle - 2013-01-28

På denna bild tex ser du mycket bättre ut, även om du återigen borde ha en frisyr som täcker en del av pannan, fixa lite bränna, få bort den lilla acnen du har samt komma i bättre form och lägre kroppsfettprocent vilket kommer göra att dina drag i ansiktet framhävs mer.

[Image: 7120_1238063036563_8068231_n.jpg]


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Entreprenören - 2013-01-28

haha tack som fan för svaren erfarna mannar! ^^,

aha jag ser för snäll ut på den bilden? jag vet att på mitt gamla id-kort från gymnasiet så såg jag ut som en psykopatmördare haha.

den där bilden btw är från 9:an eller första året på gymnasiet å jag råka lägga på massa onödigt fett sen dess i ansiktet men jag e ute å går å köttar på för att bränna bort mer fett runt hela kroppen samt få bättre hy då. jag har rätt långt hår nu (10-14cm långt om man mäter med linjal) så ska jag köra något asiatfrisyr så man har en hängande frilla eller hur tänkte du?

btw jag är riktigt skicklig på att göra miner, så jag kan göra en ond min med leende samt "onda" ögon/ögonbryn, så ska jag köra på sån bild ist för att framstå som en stereotypisk niceguy som därmed kmr bli dissad ännu mer eftersom många kmr dra mig över niceguy-kammen??


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Evilvalle - 2013-01-28

Tror du skulle passa i något liknande, dvs kort på sidorna och en lugg som täcker en liten del av pannan:

[Image: images?q=tbn:ANd9GcSZ6y5K2AQmw47hFkAihpX...gYMtoVhhHF]

[Image: images?q=tbn:ANd9GcTJ8a4lZqS4TGEXSX5rUlq..._O3xiZaidP]

Angående expression: Se avslappnad ut bara, gör inte till dig allt för mycket. Inga problem att flina etc men det är fördelaktigt om det är lite av ett arrogant smile istället för "jag-är-en-duktig-mammas-pojke-smile" om du förstår vad jag menar.


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Entreprenören - 2013-01-28

Evilvalle Skrev:Tror du skulle passa i något liknande, dvs kort på sidorna och en lugg som täcker en liten del av pannan:

[Image: images?q=tbn:ANd9GcSZ6y5K2AQmw47hFkAihpX...gYMtoVhhHF]

[Image: images?q=tbn:ANd9GcTJ8a4lZqS4TGEXSX5rUlq..._O3xiZaidP]

Angående expression: Se avslappnad ut bara, gör inte till dig allt för mycket. Inga problem att flina etc men det är fördelaktigt om det är lite av ett arrogant smile istället för "jag-är-en-duktig-mammas-pojke-smile" om du förstår vad jag menar.

ah nice! jag ska fanimig önska en sådan hårrklippning i födelsedagspresent av morsan då hon klippt hår på folk i över 20 år så hon har experience å det e gratis å jag e arbetslös å saknar cahs haha! ^^,


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - ChuckNorris - 2013-01-28

Evilvalle Skrev:På denna bild tex ser du mycket bättre ut, även om du återigen borde ha en frisyr som täcker en del av pannan, fixa lite bränna, få bort den lilla acnen du har samt komma i bättre form och lägre kroppsfettprocent vilket kommer göra att dina drag i ansiktet framhävs mer.

[Image: 7120_1238063036563_8068231_n.jpg]
Och ta inte bilderna i pojkrummet Smile


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - trollface - 2013-01-29

Den här bilden kör jag med på badoo! haha, jag får rätt mycket svar på det jag skriver..

[Image: 487309_10150998454987732_940894678_n.jpg]


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Entreprenören - 2013-01-29

ChuckNorris Skrev:Och ta inte bilderna i pojkrummet Smile

haha detta var 7 år sedan så inte mkt å göra då när man bodde hemma hos päronen å morsan tog kortet å jag var osäker as hell back then (å har tydligen lite fuck ups angående mitt utseende fortfarande) xD

trollface Skrev:Den här bilden kör jag med på badoo! haha, jag får rätt mycket svar på det jag skriver..

[Image: 487309_10150998454987732_940894678_n.jpg]

haha nice mannen, du har fräsch hy vilket e nice å är oseriös vilket ger mer intryck av outgoing, just have fun and mess around, bra vibe! ^^,


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Evilvalle - 2013-01-29

Brukade använda tomtebilden som på facebook, bytte till någon random spegel-fjortisbild där jag ser bitter ut, funkar lika bra det också!


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - trollface - 2013-01-29

Toledo Skrev:Dock ska jag prova bilden jag har som min nuvarig facebook profilbild.
[Image: 549962_4938171848499_645355992_n.jpg]

Fått bra respons på facebook, så tror endast det blir bättre!

Kommer du köra med denna linen då?
"Du kommer bita mig i läppen om vi ses! I WOULD!!"

Wink


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Cruz - 2013-01-29

trollface Skrev:Kommer du köra med denna linen då?
"Du kommer bita mig i läppen om vi ses! I WOULD!!"

Wink

Tror han kommer ha fullt upp med att svara alla stjärtgossar som kommer skriva till honom Smile


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Nystart - 2013-01-30

Sen skulle jag nog också tipsa om att inte ta bilden där man ser ditt pojkrum i bakgrunden tex.


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Vitchoklad - 2013-01-31

Om det något jag är bra på, så är det kläd-stilar. Det är något jag kan. Vilken stil du väljer avgör sjukt mycket vilken typ av tjejer du kommer attrahera.
Jag själv kör på stilrena skjortor, kavajer, boots, kort waxat hår, en dyr klocka. Jag ser framgångs rik ut, en del tjejer älskar killar/män med drömmar och framgång. Dem tjejerna jag "hovar" in är dem bortskämda, får 20 prada väskor av sin farsa och fortfarande är missnöjd. Men jag tycker att det är dem tjejerna som är snyggast.. Oftast blonda med stora bröst och rumpa, har en "im too good for you" inställning, har en bra hållning och går till gymmet 5 dagar i veckan, mer än dugligt att knulla med Wink Jag har en kompis som är lite mer för dem "wild party YOLO - typen av tjejer" Han har mer åt Johnny Depp stilen, mycket ringar, armband, halsband osv.... En lite mer "dirty" stil fast ändå försöker vara snygg. Men det viktigaste är att hitta stilen som passar sig själv!!


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - felplacerad - 2013-01-31

Lägger mig i det här lite. De här med klädstil är ju för någon som har noll koll på vad man kan passa i sjukt svårt. Finns där några vettiga ställen där man faktiskt kan läsa lite om vad olika klädval speglar för känsla och personlighet?


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Entreprenören - 2013-01-31

Haha PLZ angående bilden osm är 7 år gammal, den var INTE tagen för på pickupsyfte, dessutom har jag aldrig använt den för sånt å nej, det är inte mitt pojkrum utan ett gemensamt datorrum där min gamla keyboard oxå råka var som jag f.ö. slängt nu då jag dampat sönderna tangenterna på den.

Hm, det är fucking sant att klädval påverkar vilka tjejer man har chanser på eftersom kläder skapar omedelbara fördomar om en; jag håller på å gå igenom en kurs om kroppsspråk från en före detta FBI & CIA agent som oxå säger att klädval gör tyvärr så att folk får fördomar om en, positiva som negativa (rekommenderar den varmt: http://thepiratebay.se/torrent/7948277/What_Every_BODY_Is_Saying_-_An_ex_FBI_agent_s_guide_to_speed_rea finns oxå i ljudbok vilket jag lyssnar på) .

Btw, borde inte "Men det viktigaste är att hitta stilen som passar sig själv!!" snarare vara "Men det viktigaste är att hitta stilen som attraherar tjejerna som man vill attrahera!!" ^^,

Personligen skiter jag rätt mkt i klädval osv, så länge jag har duschat, luktar bra så är jag rätt nöjd med min hygien osv, så därför har jag alltid sugit på klädval då jag aldrig brytt mig riktigt vad jag klätt mig i.

Men när vitchoklad säger "blonda med stora bröst och rumpa" så blir jag omedelbart intresserad i den klädstilen; sen självfallet ska ju beteendet oxå vara kongruent med vad kläderna kommunicerar "framgångsrik" men det kmr med tiden med fake it till u make it! ^^,

Så, jag har kavaj å några stilrena skjortor, vad för slags boots har en "framgångsrik" snubbe i dagens moderna sverige? jag kollar bara på amerikansk marketing så jag vet bara hur sånna personer ser ut! xD


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Vitchoklad - 2013-02-01

"Så, jag har kavaj å några stilrena skjortor, vad för slags boots har en "framgångsrik" snubbe i dagens moderna sverige? jag kollar bara på amerikansk marketing så jag vet bara hur sånna personer ser ut! xD "

http://www.spartoo.se/Hudson-SWATHMORE-x178804.php är en av mina favoriter... Den har en hög nacke + klack, sen ser den där snopp formen som passar så bra till kostymSmile 1500 kr kanske inte är något man hostar upp, men det är något liknande du borde kolla efter i närmaste butik, då det är massiv rea överallt just nu Smile


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Vitchoklad - 2013-02-01

... Men du får vara redo på konsekvernserna ifall du vill köra denna stilen, det är många killar som tänker " Vad fan tror han om sig själv?" tror han att han är bättre än oss" Jag själv älskar att de reagerar så på mig, hoppas bara du är det med =)


badoo-fråga: är jag verkligen SÅ oattraktiv?? xD - Nystart - 2013-02-01

Vitchoklad nu får du fan lägga upp en bild där du är fullt monderad! Wink

Ser det bra ut, personen bär det med stil osv; ah men fine, i dont care, ser bra.
Däremot när oflk hoppar in i såna kläder och ser förjävliga ut, det blir bara så pinsamt wannabe stekstockholmare typ Smile