Casanova Lounge
Officiella Tindertråden - Utskrivbar version

+- Casanova Lounge (http://www.casanovalounge.se)
+-- Forum: Allmän diskussion (http://www.casanovalounge.se/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Internet (http://www.casanovalounge.se/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Tråd: Officiella Tindertråden (/showthread.php?tid=2976)

Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16


RE: Officiella Tindertråden - bcude - 2016-04-04

Eller först styra träff och sen ta nummer. Numret är inte det viktiga här. Men får du det blir du plötsligt mer än en random kille på hennes matchningslista vilket alltid är positivt.
Många brudar behöver lite mer comfort innan de vågar träffas. Kvalificera -> bygg lite comfort -> led dit du vill.


RE: Officiella Tindertråden - Oxtilia - 2016-04-04

(2016-04-04,10:26)bcude Skrev: Eller först styra träff och sen ta nummer. Numret är inte det viktiga här. Men får du det blir du plötsligt mer än en random kille på hennes matchningslista vilket alltid är positivt.
Många brudar behöver lite mer comfort innan de vågar träffas. Kvalificera -> bygg lite comfort -> led dit du vill.
Här jag är kluven om jag ska pusha träff ganska så fort jag kan, eller bygga comfort, skriva rätt allmänt. Sämst på internetdejting, men typ skriva allmänt, så man typ vet vem varandra är, pusha lite cocky attityd, comfort, sen pusha träff, inom 1 vecka typ? Borde väl vara OK att utgå ifrån?


RE: Officiella Tindertråden - snapo - 2016-06-02

(2016-04-04,13:14)Oxtilia Skrev: Här jag är kluven om jag ska pusha träff ganska så fort jag kan, eller bygga comfort, skriva rätt allmänt. Sämst på internetdejting, men typ skriva allmänt, så man typ vet vem varandra är, pusha lite cocky attityd, comfort, sen pusha träff, inom 1 vecka typ? Borde väl vara OK att utgå ifrån?

Ifall du kan träffa henne asap så bör du träffa henne asap. Alla de grejerna du vill göra över Tinder kan du göra 10x bättre IRL!


RE: Officiella Tindertråden - Pienso - 2016-06-02

Fucking tinder är ett jävla maktspel för brudar, ser man inte ut som modell så är det fan svårt. Ser väl ganska bra ut, men orkar inte med jävla selfies och visa kroppen, fucking direkt game känns så mycket bättre.


RE: Officiella Tindertråden - Schlinus - 2016-06-02

(2016-06-02,09:21)Pienso Skrev: Fucking tinder är ett jävla maktspel för brudar, ser man inte ut som modell så är det fan svårt. Ser väl ganska bra ut, men orkar inte med jävla selfies och visa kroppen, fucking direkt game känns så mycket bättre.

Hehehe KVOTERA IN OSS MÄN I TINDERBRASCHEN


RE: Officiella Tindertråden - Dowgeni - 2016-06-08

Någon som tips på nån öppnare, har testat runt lite men har svårt att få många respons tillbaka?


RE: Officiella Tindertråden - Keps - 2016-06-11

(2015-10-28,20:33)ångest101 Skrev: Exakt. Det jag är inne på är att alla kan alltid förbättra sig online. Visst, jag ser ok ut. Men nu har jag (samma person, samma utseende) fått otroligt bättre resultat via "tekniker" och att ha läst på om online.

Ångest utan att vara påläst = någon matchning här och där. Kan skriva ut en tjej relativt enkelt. Men det krävs jobb

Ångest påläst = får 900% mer respons, tjejer öppnar mig och ger mig nummer utan att jag ens frågor. Det surrar i mobilen hela tiden, och får betydligt snyggare tjejer som skriver.

Jag skryter inte, det jag vill få fram är bara att man KAN göra otroligt mycket mer än man tror online. Många kan nog öka sin sucess sjukt mkt.
Tja har precis skaffat tinder då jag flyttat till norge. norska jenter är fina!
Vad för bilder har du som attraherar honorna nu från förr? Bara bilder där du kollar ner/åt sidan? :/


RE: Officiella Tindertråden - ångest101 - 2016-06-12

(2016-06-11,22:37)Keps Skrev: Tja har precis skaffat tinder då jag flyttat till norge. norska jenter är fina!
Vad för bilder har du som attraherar honorna nu från förr? Bara bilder där du kollar ner/åt sidan? :/

Jag vet att Tinder har blivit mycket svårare nu, men jag läste bara här http://www.returnofkings.com/53235/5-elements-in-mens-tinder-pictures-that-get-matches-like-crazy och gjorde som dom tipsade, och det vart iaf en väldigt stor skillnad för mig då, fast det var ju typ ett halvår sen nu.

Har inte några tips förutom det jag läste där.


RE: Officiella Tindertråden - ridiculousbeast - 2016-06-12

people are pulling every week from tinder, i dont fuck around with it but my friends who basically hire a photographer for a day. bring 5-6 outfits and get some dope photos. every outfit in a different environment. then just direct game with some frame control skills and you're home. according to them. i dont know but sounds reasonable.


RE: Officiella Tindertråden - Linnros24 - 2016-06-30

Nu är jag tillbaks. Fick lite frågor både i tråden och via PM. Jag landade på 11.400 matchningar på Tinder innan jag startade om kontot för drygt en månad sen (har 900 nu, men svept mycket selektivt om man nu kan påstå det med den volymen)

Hitta din bästa vinkel, och ta olika bilder ur den vinkeln. Texten är viktig för mig eftersom damen matchar, väntar på att man skriver, inser att man inte gör det, och sedan tar eget initiativ baserat på texten. Jag har som tumregel att aldrig skriva mer än en mening. Får mellan 5 och 20 meddelanden per dag, här är några exempel på vad jag haft i min bio lately:

Jag uppskattar de små sakerna i livet, så det gör inget om du måste ha xs
Allt jag begär är starkt kaffe, bra ögonbryn och att du gillar disneyfilmer
Om jag inte svarar är det för att min låtsashundvalp ätit upp min iphone
Du bör vara minst 1.80 i klackar, svårt att ta dig seriöst annars
Du ska vara fin i håret men ful i munnen

Skickar aldrig emojis och väldigt sällan frågetecken eller utropstecken. Kommer undan med att istället dra tre fyra meningar i rad och samla information inför nästa approach. Information är makt. Om jag vet hur hon reagerar på xxxxx kan jag gissa mig till reaktionen på yyyyy och därmed styra konversation i rätt riktning (vilket alltid är snapchat, därefter tackar jag Tinder och går in i fas2)

Och boys, redigera era bilder. Vi snackar inte om photoshop men ett filter åtminstone. Lek lite med appen vsco. Vet inte om den finns till android, men det spelar väl ingen roll? Snygga tjejer dejtar bara killar med blå meddelande Wink

/Linnros


RE: Officiella Tindertråden - fisk - 2016-06-30

(2016-06-30,02:04)Linnros24 Skrev: Nu är jag tillbaks. Fick lite frågor både i tråden och via PM. Jag landade på 11.400 matchningar på Tinder innan jag startade om kontot för drygt en månad sen (har 900 nu, men svept mycket selektivt om man nu kan påstå det med den volymen)

Hitta din bästa vinkel, och ta olika bilder ur den vinkeln. Texten är viktig för mig eftersom damen matchar, väntar på att man skriver, inser att man inte gör det, och sedan tar eget initiativ baserat på texten. Jag har som tumregel att aldrig skriva mer än en mening. Får mellan 5 och 20 meddelanden per dag, här är några exempel på vad jag haft i min bio lately:

Jag uppskattar de små sakerna i livet, så det gör inget om du måste ha xs
Allt jag begär är starkt kaffe, bra ögonbryn och att du gillar disneyfilmer
Om jag inte svarar är det för att min låtsashundvalp ätit upp min iphone
Du bör vara minst 1.80 i klackar, svårt att ta dig seriöst annars
Du ska vara fin i håret men ful i munnen

Skickar aldrig emojis och väldigt sällan frågetecken eller utropstecken. Kommer undan med att istället dra tre fyra meningar i rad och samla information inför nästa approach. Information är makt. Om jag vet hur hon reagerar på xxxxx kan jag gissa mig till reaktionen på yyyyy och därmed styra konversation i rätt riktning (vilket alltid är snapchat, därefter tackar jag Tinder och går in i fas2)

Och boys, redigera era bilder. Vi snackar inte om photoshop men ett filter åtminstone. Lek lite med appen vsco. Vet inte om den finns till android, men det spelar väl ingen roll? Snygga tjejer dejtar bara killar med blå meddelande Wink

/Linnros

Riktigt coolt! Själv fick jag knappt en match även fast jag själv tycker att jag är snygg å har bra bilder hehe.
Har du lust att dela med dig av lite siffror på vad det lett till? Alltså dejter å ligg typ.


RE: Officiella Tindertråden - Cogo - 2016-06-30

Snygg guide Linnros!
Blå meddelanden? =)


RE: Officiella Tindertråden - Linnros24 - 2016-07-01

(2016-06-30,12:42)fisk Skrev: Riktigt coolt! Själv fick jag knappt en match även fast jag själv tycker att jag är snygg å har bra bilder hehe.
Har du lust att dela med dig av lite siffror på vad det lett till? Alltså dejter å ligg typ.

Uppskattar det till ca 70 ligg och lika många dejter. Har aldrig träffat någon på neutral mark utan alltid hos mig, damen eller ute. Notera också att Tinder säker stjäl 10h i veckan. Sedan Juni 2014 då.

(2016-06-30,21:30)Cogo Skrev: Snygg guide Linnros!
Blå meddelanden? =)

iPhone till iPhone Wink


RE: Officiella Tindertråden - fisk - 2016-07-01

(2016-07-01,04:00)Linnros24 Skrev: Uppskattar det till ca 70 ligg och lika många dejter. Har aldrig träffat någon på neutral mark utan alltid hos mig, damen eller ute. Notera också att Tinder säker stjäl 10h i veckan. Sedan Juni 2014 då.


iPhone till iPhone Wink

Grymt! Visste inte ens att man kunde vara så framgångsrik på tinder Smile


RE: Officiella Tindertråden - SvaMp_ - 2016-07-01

(2016-07-01,04:00)Linnros24 Skrev: Uppskattar det till ca 70 ligg och lika många dejter. Har aldrig träffat någon på neutral mark utan alltid hos mig, damen eller ute. Notera också att Tinder säker stjäl 10h i veckan. Sedan Juni 2014 då.


iPhone till iPhone Wink

Kan du inte lägga upp bilder på hur du ser ut, alltså vilka bilder du kör med, retuschera bort ögonen eller nått.

Vore intressant att se, fick ens Carl sådär många matchningar?

Också undrar jag, hur ser ditt ragarliv ut utanför Tinder, har du alltid haft lätt för brudar, haffat lätt från krogen etc? Eller öppnade Tinder upp himlen för dig?


RE: Officiella Tindertråden - Linnros24 - 2016-07-01

(2016-07-01,12:42)fisk Skrev: Grymt! Visste inte ens att man kunde vara så framgångsrik på tinder Smile

Jag har för nöjes skull försökt ta reda på om någon som inte är känd från typ PH är uppe i de trakterna men hittills inte lyckats. Men kul är det!

(2016-07-01,12:50)SvaMp_ Skrev: Kan du inte lägga upp bilder på hur du ser ut, alltså vilka bilder du kör med, retuschera bort ögonen eller nått.

Vore intressant att se, fick ens Carl sådär många matchningar?

Också undrar jag, hur ser ditt ragarliv ut utanför Tinder, har du alltid haft lätt för brudar, haffat lätt från krogen etc? Eller öppnade Tinder upp himlen för dig?

Kommer inte lägga upp några bilder på mig här. Har blivit jagad länge på Flashbacks tindertråd i samma ärende och avstår av principskäl här också. Om det är av intresse kan jag slänga upp convos, men det är ju lite jobb.

Helt ärligt så hade jag flickvän i nästan fem år fram till sommaren 2014. Kom ut på marknaden och stod själv och väntade på taxi efter krogen två, tre helger. Där och då bestämde jag mig för att optimera mitt utseende. Har väl alltid haft ögonen på mig från damer men Tinder öppnade definitivt upp himlen som du säger.

Haffat mycket på krogen också sedan dess men det har indirekt haft med Tinder att göra dvs vetskapen om mitt värde. Mitt daygame är högst mediokert men ser mig själv som priset i varje interaktion och agerar därefter. Om det skiter sig när jag är ute öppnar jag Tinder som plan B. Däremot har jag textgame som fungerar galant. Har lärt ett gäng kompisar som nu dejtar som aldrig förr, milt sagt.

En av mina kompisars flickvän tuggade jag in via sms åt honom, så det är praktiskt taget vår flickvän. Brukar nämna det för honom ibland haha!

Vem är Carl föressten?


RE: Officiella Tindertråden - bcude - 2016-07-02

Tror det är ganska safe att säga att du är unik i Sverige med dina siffror som man på matchningsfronten (som icke-kändis), bilder på manliga modeller i hot guy experiment kommer inte ens upp i så mycket matchningar. Riktigt imponerande.

Jag är mycket nyfiken på ditt textgame, bjud gärna på konvos om/när du orkar! Är det hardcore screening, logistik och kvalificeringar, eller hur ser det ut?

PS. tror Carl var en av dessa hot guy experiment som gjordes på forumet tidigare.

EDIT: Carl - Underhållande läsning.


RE: Officiella Tindertråden - Edward Penishands - 2016-07-02

Haha gillar den passiva misstron som lyser igenom i folks replys. Smile)


RE: Officiella Tindertråden - joak - 2016-07-04

Någon som testat Bumble? Som Tinder fast tjejen måste starta konversationen inom 24 h annars försvinner matchningen. Det verkar mest vara amerikaner som har den än så länge. Gillar idén, hoppas den slår igenom i Europa snart.


RE: Officiella Tindertråden - Pienso - 2016-07-05

(2016-07-04,23:50)joak Skrev: Någon som testat Bumble? Som Tinder fast tjejen måste starta konversationen inom 24 h annars försvinner matchningen. Det verkar mest vara amerikaner som har den än så länge. Gillar idén, hoppas den slår igenom i Europa snart.

Finns på android https://goo.gl/wT4Bs3