Casanova Lounge
Officiella Tindertråden - Utskrivbar version

+- Casanova Lounge (http://www.casanovalounge.se)
+-- Forum: Allmän diskussion (http://www.casanovalounge.se/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Internet (http://www.casanovalounge.se/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Tråd: Officiella Tindertråden (/showthread.php?tid=2976)

Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16


RE: Officiella Tindertråden - selected - 2015-03-03

(2015-03-03,00:48)Tumba Skrev: Amen! Har blivit mycket mer selektiv på tinder och får sjukt mycket färre matchningar men ändå har min success rate gått upp. Bytte även profilbild till en mer "utmanande" bild, tänk er lite Chris profil på POF, blir lite automatiskt screening av det.

Fyfan för brudar som bara bygger sitt självförtroende på tinder och flakear på träffar, förhoppningsvis blir det ändring på det nu.

Jag har i princip likeat alla sen när man matachar och inte gillar så kan man tabort. Men en sak har jag märkt och tycker det är mest ironisk och skratterande är säg jag har matchningar på top 8-10poängare o skriver med dem och dessa är mer investerat och intresserad än de mindre attraktiva som slutar svara eller inte svarar alls på första meddelandet.

Jag tog bort tinder typ 3 gånger och jag har koll på 4 brudar som matchat mig alla dessa gånger om och om igen men skriver aldrig eller svarar aldrig, inga snygga alls men yeah u got the point varför de gör det.


RE: Officiella Tindertråden - Sex Intelligence - 2015-03-03

Efter snart 10 månader med tinder börjar jag ge upp. Känns inte som att tjejerna tar det seriöst, mer som en lek bara. Finns ingeting jag själv behöver ändra på, jag är perfekt som jag är.

Får bombresultat i daygame med nada on internet....så jävla confused är jag, hittar ingen lösning.

Citat:Jag har i princip likeat alla sen när man matachar och inte gillar så kan man tabort. Men en sak har jag märkt och tycker det är mest ironisk och skratterande är säg jag har matchningar på top 8-10poängare o skriver med dem och dessa är mer investerat och intresserad än de mindre attraktiva som slutar svara eller inte svarar alls på första meddelandet.

Jag tog bort tinder typ 3 gånger och jag har koll på 4 brudar som matchat mig alla dessa gånger om och om igen men skriver aldrig eller svarar aldrig, inga snygga alls men yeah u got the point varför de gör det.

Med en stor sannolikhet kommer du inte gå hela vägen med dom 4, 1 om du har tur. Det är ganska så förutsägbart med tinder nu.


RE: Officiella Tindertråden - Fiskarn - 2015-04-23

Hhahaha

Något säger mig att den snabba varianten att swipea allt åt höger är rätt vanligt förekommande hos killar Big Grin




RE: Officiella Tindertråden - Powerwolf - 2015-06-11

Skaffa precis tinder, är det normalt att få 22 matchningar över natten (dom hade klickat ja först) eller har brudar börjar swipa höger på allt oxå?


RE: Officiella Tindertråden - Fiskarn - 2015-06-11

(2015-06-11,06:40)Powerwolf Skrev: Skaffa precis tinder, är det normalt att få 22 matchningar över natten (dom hade klickat ja först) eller har brudar börjar swipa höger på allt oxå?

22 matchningar över en natt skulle jag säga är bra.

Jag upplever dock att första dygnet är en topp sedan dalar matchningarna o blir färre. (beror ju också på hur mycket man drar) Antagligen lägger tinder de som klickat ja längre fram i ordningen.

Jag har fått en känsla att fler brudar swipear höger. Ett skäl tror jag är att de ser fördelen i att få massa bekräftelse o killar efter sig via snapchat och för att ses ute på krogen. "Fler killar som är efter mig ju bättre (ur tjejens perspektiv)" Då tror de att de är något extra gentemot tjejkompisarna.


RE: Officiella Tindertråden - Vetinte - 2015-06-11

(2015-06-11,06:40)Powerwolf Skrev: Skaffa precis tinder, är det normalt att få 22 matchningar över natten (dom hade klickat ja först) eller har brudar börjar swipa höger på allt oxå?

Tror 20 är rätt normalt per dag om man bara swipar höger på allt men då ingår ju även en del granater. Andelen som svarar när du skriver är väl det som ger ett kvitto på hur många av dina matchningar bara trycker ja på allt. Så klart handlar det väl lite om vad du skriver men ett hej räcker nog i de flesta fall.


RE: Officiella Tindertråden - Ragnarök - 2015-06-11

Skaffade tinder igår. Jävla skitapp som är connectat till facebook. Swipade höger 1 av tio brudar el nåt, mkt "dogs" där.


RE: Officiella Tindertråden - Parafras - 2015-06-11

Känns som att man lätt bara hamnar på tinder om man skaffar det och inte kör IRL? Upplever ni det så?


RE: Officiella Tindertråden - Powerwolf - 2015-06-11

Jo nog fan är dom 50% attentionhoes! Suttit o chattat igenom dom lite, flera blir fan arga när man hintar att dom kanske borde tillföra chattandet med lite substans. Fan vad gråa o trista många brudar är.


RE: Officiella Tindertråden - Powerwolf - 2015-06-12

Så jag ställer frågan "vad är du för en tjej då" efter lite initialt fluff, får standard svaret "vad vill du veta" i många fall. Innan har jag då sagt "jag vill ha din pinkod o banknummer" men har testat att be dom vara lite kreativA eller sagt att det var ett tråkigt svar. Har hittils resulterat i att 100% plockar bort mig! Haha!


RE: Officiella Tindertråden - Ragnarök - 2015-06-12

Men det är emot kvinnans natur att vara dominant. Ni måste leda mer... MAn kan inte säga till en kvinna; "bestäm du/var kreativ". Man kan säga "X eller Y?" Men aldrig ge dom kontrollen helt, funkar inte så.


RE: Officiella Tindertråden - Evilvalle - 2015-06-12

(2015-06-12,17:27)Ragnarök Skrev: Men det är emot kvinnans natur att vara dominant. Ni måste leda mer... MAn kan inte säga till en kvinna; "bestäm du/var kreativ". Man kan säga "X eller Y?" Men aldrig ge dom kontrollen helt, funkar inte så.

+1


RE: Officiella Tindertråden - Powerwolf - 2015-06-12

(2015-06-12,17:27)Ragnarök Skrev: Men det är emot kvinnans natur att vara dominant. Ni måste leda mer... MAn kan inte säga till en kvinna; "bestäm du/var kreativ". Man kan säga "X eller Y?" Men aldrig ge dom kontrollen helt, funkar inte så.

Sant som fan! Kan bara bli så trött på kvinnsen ibland att jag väljer att driva dom hårt mot att dissa mig. Att det ska vara så svårt att kunna säga något om sig själv. Gäller ju inte alla såklart men en klar majoritet.


RE: Officiella Tindertråden - Evilvalle - 2015-06-12

Bör noteras att detta till stor del också handlar om värde (hennes nuvarande perception av ditt värde). Hade du varit Brad Pitt eller någon annan kändis så hade hon svarat mycket utförligt på sådana frågor och hade det inte varit särskilt verbalt utförligt så skulle hon ändå FÖRSÖKA, dvs hennes mentala/känslomässiga investering i det hela skulle vara något så enormt mycket större.

Klassisk hoop-theory, som går att läsa om i a3 delen i MM:

Citat:"vad är du för en tjej då"
= du lägger ut ett hoop, går hon i det således bekräftar att ditt nuvarande värde är högt nog för att besvara en sådan fråga samtidigt som hon investerar mer i interaktionen och därmed omedvetet ökar hennes intresse för dig - eller kommer hon välja att inte svara på detta genom att exempelvis ignorera eller som i detta fall - skita i ditt hoop och lägga ut ett eget?

Citat:får standard svaret "vad vill du veta"
- Ditt värde var inte högt nog så hon går inte i ditt hoop (din compliance request) och lägger istället ut ett eget - MAO hon väljer att inte styras av din frame.

(2015-06-11,20:31)Powerwolf Skrev: Jo nog fan är dom 50% attentionhoes! Suttit o chattat igenom dom lite, flera blir fan arga när man hintar att dom kanske borde tillföra chattandet med lite substans. Fan vad gråa o trista många brudar är.

Posta några exempelkonvos. Är rätt säker på att du inte använder särskilt mycket push/pull, mixed signals och diskvalificeringar.


RE: Officiella Tindertråden - Powerwolf - 2015-06-12

(2015-06-12,20:22)Evilvalle Skrev: Bör noteras att detta till stor del också handlar om värde (hennes nuvarande perception av ditt värde). Hade du varit Brad Pitt eller någon annan kändis så hade hon svarat mycket utförligt på sådana frågor och hade det inte varit särskilt verbalt utförligt så skulle hon ändå FÖRSÖKA, dvs hennes mentala/känslomässiga investering i det hela skulle vara något så enormt mycket större.

Klassisk hoop-theory, som går att läsa om i a3 delen i MM:

= du lägger ut ett hoop, går hon i det således bekräftar att ditt nuvarande värde är högt nog för att besvara en sådan fråga samtidigt som hon investerar mer i interaktionen och därmed omedvetet ökar hennes intresse för dig - eller kommer hon välja att inte svara på detta genom att exempelvis ignorera eller som i detta fall - skita i ditt hoop och lägga ut ett eget?

- Ditt värde var inte högt nog så hon går inte i ditt hoop (din compliance request) och lägger istället ut ett eget - MAO hon väljer att inte styras av din frame.


Posta några exempelkonvos. Är rätt säker på att du inte använder särskilt mycket push/pull, mixed signals och diskvalificeringar.

Absolut, har läst fejkbadoo-konto tråden o sett hur sjukt lätt det gick där om man hade högt värde. Även sett andra experiment med rich-dudes profiler då tjejerna i princip kastar fitta på honom.

När jag kört internet game har jag visserligen kört bombmatta-taktik istället för sniper-taktik. Använd några standard inledningsrutiner och hoops för att se vilka som är responsive och inte. Har aldrig riktigt lärt mig hur jag ska vända på det helt enkelt när dom är korta och kalla i svaret. Tror absolut att jag kan bli bättre dock. Märker vkntertid då jag har gott om dötid att sitta o köra att jag är vassare. Tappar det ganska snabbt dock om man lägger av.

Du har rätt, jag har inte använt push/pull, mixed signals osv på tinder iochmed att jag läst här att det bara ska vara att gå mer rakt på sak. Men tydligen ingen skillnad från andra sidor.


RE: Officiella Tindertråden - ångest101 - 2015-10-13

Alla som kör här MÅSTE testa detta. Trippade mina matchningar säkert

Såfort jag tog bort Selfie och tog en bild där jag tittar bort ökande ALLT, man ska se distraherad ut, titta bort, hålla på med annat, inte se ut som att man tänker på kameran.

Jajaja många tänker att detta är conmon sense, men det är jävligt viktiga detaljer. Alltså jävligt

Läs själva här så får ni se. Ni som redan får en del matchningar, jag lovar er. Följ dessa principer enligt return of Kings sidan så kommer ni snart inte ens ha TID att svara på alla

http://www.returnofkings.com/53235/5-elements-in-mens-tinder-pictures-that-get-matches-like-crazy



Helt jävla chockad här iaf, hur sjukt mycket det gjorde att skita i selfies


RE: Officiella Tindertråden - Tumba - 2015-10-14

Wtf, du vet min profilbild. Tittar ju bort på den


RE: Officiella Tindertråden - ångest101 - 2015-10-14

(2015-10-14,14:53)Tumba Skrev: Wtf, du vet min profilbild. Tittar ju bort på den

Mm vet! Tänkte på det jag också sen

Samma här på min nya (den jag visade dig) läs return of Kings länken om du vill så kommer du se att alla dina bilder är enligt deras tips
Helt sjukt hur sådanna detaljer kan påverka

Dock har jag märkt att när man själv inte är selektiv utan swipar satan / rensar och håller på = du blir robot och går inte in "unikt" inför varje tjej, vilket kan vara en stor nackdel

Sedan när man väl får ett gäng matchningar. Gå på direkta mass-mail och ta den som verkar DTF. Spar så mycket tid

Exempel


[img]
[Image: screenshot-2015-10-14-15-33-53.png][/img]


RE: Officiella Tindertråden - Rednales - 2015-10-26

Hur viktigt är de att numberclosea?
Badoo- och tinderappar gör de ju ändå smidigt att boka träff, typ som att skriva sms.


RE: Officiella Tindertråden - Parafras - 2015-10-26

(2015-10-26,12:15)Rednales Skrev: Hur viktigt är de att numberclosea?
Badoo- och tinderappar gör de ju ändå smidigt att boka träff, typ som att skriva sms.

Skulle säga ganska viktigt, en illusion av att saker och ting går "framåt" aka eskalera.