Casanova Lounge
Officiella Tindertråden - Utskrivbar version

+- Casanova Lounge (http://www.casanovalounge.se)
+-- Forum: Allmän diskussion (http://www.casanovalounge.se/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Internet (http://www.casanovalounge.se/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Tråd: Officiella Tindertråden (/showthread.php?tid=2976)

Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16


RE: Officiella Tindertråden - Nalirot - 2015-10-29

Intressanta posts här boys!

Aldrig vart den som tagit bilder, haft en seriös och bra facebook profilbild osv.
Men, installerade tinder för ett tag sen och la in två bilder. En där jag är rätt fotogenisk, men jag är ute på en klubb och står med en tjej (social value kan man tycka, men vid närmare eftertanke utstrålar det lite fel saker även om bilden på mig per sig är rätt bra). Samt en bild där jag gör en backpose på gymmet.

Började swipa och tog bara snygga tjejer. Bam bam bam, matchningar. Wtf tänkte jag? Holy crap vad enkelt. Men inser efter ett tag att det antagligen berott på att jag inte vart online så mycket och fick mina matchningar i början (som jag läst folk tror det funkar) och sen började det sina.

La ingen energi i det så blev riktigt dåliga konvos om dom ens gick igång. Skrev seriöst "Tjenare Lina!" och liknande, kan man ha tråkigare öppnare? Haha

Anyway my problem är lite att jag alltid haft svårt o credda mig själv när det kommer till utseende. Fått höra att jag ser bra ut osv men tycker alltid jag ser ut som skit på bild och ba wtf, är det där jag? En jävla 5-6'a... Sen i spegeln på en bra dag så känner man sig som en 8a. Skumt som fan det där...

Har iaf en bra kropp och är väl på ~15% BF så skulle jag loosa lite till skulle jag garanterat gaina en hel del i looks såsom han visar i http://www.goodlookingloser.com/entry/looks-and-style/how-much-losing-face-fat-can-help-your-sex-appeal-with-40-pictures (sjukt bra post för övrigt)

Är all in för att förändra mitt liv och vore kul att bli "bra" på tinder och även lära sig ta/ha rätt bilder samt en beskrivning (vad fan skriver man där, försökt va kreativ men allt känns bara så.. tryhard? idk)

TLDR; kul som fan att du lärt dig det här ångest och jag tar gärna hjälp alltså Smile Har även haft en social fear länge som fan att träffa brudar nyktert osv, blev av med oskulden som 19åring men legat med runt 40-50 tjejer nu (23 nu) men har först senaste året faktiskt börjat bli bekväm (något sånär) att faktiskt träffa tjejer utan substanser i kroppen.

Dock vetefan om jag är ute efter mer ligg just nu utan är nog mer sugen på något åt förhållande-hållet, har precis som du säger Ångest att det där pirret i magen inte funnits när jag träffat tjejer utan man är känslokall, men det är ju dom tjejerna man lätt hookar pga ens inställning... Träffade en nyligen som fick mig sugen och kär(?) men det sket sig dels pga hon var fucked up men ärligt talat även för jag var så jävla ovan vid situationen och lät mig bli needy och hamna i underläge med henne.

Never ever ever underestimate dominance med tjejer alltså. Då är jag ändå en kille osm brukar få höra att jag är "ganska alfa" som en tjejkompis beskrev mig, men lesson learned att man lätt kan falla på fel plats om man inte tänker kring hur man tänker/känner utan bara låter sig styras av känslor/fällor/shittests osv. Fastän man är en "red piller".

Keep this shit up guys! Sån här info är real true pill stuff och inget pua-mumbo-jumbo som får en att bli en robot med alla theorys hit o dit utan bara mer raw knowledge om human interaction =)


RE: Officiella Tindertråden - Tumba - 2015-10-29

(2015-10-29,01:06)Nalirot Skrev: Intressanta posts här boys!

Aldrig vart den som tagit bilder, haft en seriös och bra facebook profilbild osv.
Men, installerade tinder för ett tag sen och la in två bilder. En där jag är rätt fotogenisk, men jag är ute på en klubb och står med en tjej (social value kan man tycka, men vid närmare eftertanke utstrålar det lite fel saker även om bilden på mig per sig är rätt bra). Samt en bild där jag gör en backpose på gymmet.

Började swipa och tog bara snygga tjejer. Bam bam bam, matchningar. Wtf tänkte jag? Holy crap vad enkelt. Men inser efter ett tag att det antagligen berott på att jag inte vart online så mycket och fick mina matchningar i början (som jag läst folk tror det funkar) och sen började det sina.

La ingen energi i det så blev riktigt dåliga konvos om dom ens gick igång. Skrev seriöst "Tjenare Lina!" och liknande, kan man ha tråkigare öppnare? Haha

Anyway my problem är lite att jag alltid haft svårt o credda mig själv när det kommer till utseende. Fått höra att jag ser bra ut osv men tycker alltid jag ser ut som skit på bild och ba wtf, är det där jag? En jävla 5-6'a... Sen i spegeln på en bra dag så känner man sig som en 8a. Skumt som fan det där...



Har iaf en bra kropp och är väl på ~15% BF så skulle jag loosa lite till skulle jag garanterat gaina en hel del i looks såsom han visar i http://www.goodlookingloser.com/entry/looks-and-style/how-much-losing-face-fat-can-help-your-sex-appeal-with-40-pictures (sjukt bra post för övrigt)

Är all in för att förändra mitt liv och vore kul att bli "bra" på tinder och även lära sig ta/ha rätt bilder samt en beskrivning (vad fan skriver man där, försökt va kreativ men allt känns bara så.. tryhard? idk)

TLDR; kul som fan att du lärt dig det här ångest och jag tar gärna hjälp alltså Smile Har även haft en social fear länge som fan att träffa brudar nyktert osv, blev av med oskulden som 19åring men legat med runt 40-50 tjejer nu (23 nu) men har först senaste året faktiskt börjat bli bekväm (något sånär) att faktiskt träffa tjejer utan substanser i kroppen.

Dock vetefan om jag är ute efter mer ligg just nu utan är nog mer sugen på något åt förhållande-hållet, har precis som du säger Ångest att det där pirret i magen inte funnits när jag träffat tjejer utan man är känslokall, men det är ju dom tjejerna man lätt hookar pga ens inställning... Träffade en nyligen som fick mig sugen och kär(?) men det sket sig dels pga hon var fucked up men ärligt talat även för jag var så jävla ovan vid situationen och lät mig bli needy och hamna i underläge med henne.

Never ever ever underestimate dominance med tjejer alltså. Då är jag ändå en kille osm brukar få höra att jag är "ganska alfa" som en tjejkompis beskrev mig, men lesson learned att man lätt kan falla på fel plats om man inte tänker kring hur man tänker/känner utan bara låter sig styras av känslor/fällor/shittests osv. Fastän man är en "red piller".

Keep this shit up guys! Sån här info är real true pill stuff och inget pua-mumbo-jumbo som får en att bli en robot med alla theorys hit o dit utan bara mer raw knowledge om human interaction =)

Är lik dig när det kommer till bilder, Ingen av mina FEM bilder är seriösa, det viktiga är att man står ut och förmedlar en skön personlighet.

En sjuk sak gällande bilder i bar överkropp osv är att jag fått flertalet matchningar med brudar som haft pressen "har du spännisbild kommer vi inte matcha" och samtidigt har jag haft en spännisbild utan tröja och likväl matchning med dom.


Du förmedlar en skön känsla till brudarna genom bilderna och det funkar bra och räcker med det. sen kommer majoriteten av brudarna bara söka bekräftelse och ingen teknik kommer att få dom att gå från noll till hundra. tinder är lite som att plocka russinen ur kakan.


RE: Officiella Tindertråden - Edward Penishands - 2015-10-29

@Ångest
Har du lust att ladda upp mittendelen av konvon med tjejen ovan igen.
Den verkar inte funka och är intresserad över hur du löste shittestet.


RE: Officiella Tindertråden - ångest101 - 2015-10-29

(2015-10-29,02:49)Edward Penishands Skrev: @Ångest
Har du lust att ladda upp mittendelen av konvon med tjejen ovan igen.
Den verkar inte funka och är intresserad över hur du löste shittestet.

Skulle vilja hjälpa någon via messenger, någon som ser helt ok ut men som inte alls får den respons som förväntas + tjejer slutar svara osv. På messenger Där kan man skicka bilder utan problem till varann.
Såg det vart strul nu. Drygt att printa från mobilen direkt FRÅN mobilen, blir alltid knas :p men kan slänga upp massa konvos när jag får en dator. Eller kopiera enbart text

Men känns mer "äkta" när man tar bilder Big Grin annars kommer ju confused tro att jag ljuger om jag bara postar text.

Men angående shit-tests så funkar agree and amplify väldig bra online för mig iaf, eller bara fortsätta skriva som att man inte hör att hon är "sur" och prata om andra ämnen


RE: Officiella Tindertråden - Nalirot - 2015-10-29

Lite fråger ang tinder boys:

1. Hur fan funkar det? Matchar man bara med folk som nyligen vart online eller hur kommer det sig att det kan ta slut på tjejer? Har knappt använt den som sagt (och pausat mitt acc atm) men ibland så tar det slut efter typ 5 swipes, bor ändå asnära campus samt stan så borde finnas tons of girls?

2. Varför kommer vissa fattys upp flera ggr när man swipat vänster? Man får alltså upp "gamla" tjejer igen fastän man sagt nej? är det för att hon swipat höger på mig eller är det så för alla tror ni? (om någon n uvet hur appen funkar, antar det är lite guesses men nån uppfattning lär man väl få efter att ha kört ett tag)

3. Läser folk seriöst beskrivning/andra bilder innan man swipar? Jag har då kört på första bilden och inte brytt mig om o kolla text/andra bilder förrän efter man matchat. Läst en del intressant skit på jodel om tjejer om vad dom ratar bort osv i beskrivningarna (sär skrivningar tex haha) men även vissa typer av bilder osv.

4. Hur många bilder bör man ha? 3-5? En bra första bild, där man då kollar ner/snett och inte ler (enl ROK posten & ångest då), sen en halvspännis bild av some sort, sen resterande med lite kul skit som skapar attraction om vem man är. Kankse bilder på nån fest/socialt sammanhang eller dom där kattbilderna eller liknande.

Är fan sugen på att ta tag i Tinder efter att ha läst lite. Inser snabbt hur katastrofal hela min halvfjuttiga satsning på tinder var.. dåliga bilder, dåliga openers... haha. Precis som med allt så är det väl som så att 90% säger dom vill göra något men droppar ut efter en tid och endast 10% fortsätter..

Eller som min favorit natty vegan bodybuilder säger: true 5%'er Big Grin

[Image: rich-piana-5-percent1.jpg]


RE: Officiella Tindertråden - mpuabby - 2015-10-29

(2015-10-29,08:42)ångest101 Skrev: Skulle vilja hjälpa någon via messenger, någon som ser helt ok ut men som inte alls får den respons som förväntas + tjejer slutar svara osv. På messenger Där kan man skicka bilder utan problem till varann.

help me! Heart


RE: Officiella Tindertråden - confused... - 2015-10-29

(2015-10-29,15:26)Toledo Skrev: Tog bort en hel del posts, att skriva en massa om att en average dude inte kan fixa internet game. Hör inte till tråden, och limiting beliefs hör inte till forumet.

Lägg ner eller så kommer hammaren från någon av staffen tillslut.

Aldrig skrivit att det är kört för en avarage, jag har skrivit att en avarage aldrig kommer få resultat som fan på internet. Skillnad på limiting beliefs och att gå lika hårt andra vägen i rent lureri vilket jag anser vara lika fel.

Jag är ironiskt nog den enda som är villig att i praktiken bevisa jag har rätt medans dom andra undviker. Men jag ska sluta skriva i tråden och inte diskutera detta mer och vi kör kollektivt ner huvudet i sanden om ni vill det.

Idea


RE: Officiella Tindertråden - ångest101 - 2015-10-29

Ligger på 260 matchningar nu på några dagar och blir öppnad av riktigt snygga tjejer (ok kan räkna dom på en hand Hahah men det är iaf Nice att bli öppnad) Jag ljuger inte om jag säger att jag skulle kunna ha många många dejter i veckan från Tinder om jag går in för det. Men, jag har varken tid,lust eller sug att ligga runt hur fan som helst mer, då jag söker mer långsiktiga tjejer att bygga relationer med.
lita på mig jag KAN detta med online. Vill hjälpa en person nu att komma igång på allvar med Tinder.

Vi skriver på messenger, du printar konvos på hur du tidigare skrivit, visar bilder och allt det. Sedan får jag "fria händer" att försöka förbättra ditt online game.

Ser att det har kommit in en del, men skriv en formulering (gäller tidigare personer också)

- Vad är ditt syfte med tinder? Vill du knulla random hbs? Skaffa KK? Eller dejta "seriöst"? Kanske inte har någon erfarenhet knappt av att träffa tjejer från nätet?

- Hur mycket tid har du i antal dagar per vecka att gå ut och träffa någon?

- Du ska kunna få hjälp av någon att styra upp bilder om så behövs, alltså någon skön polare som kan ta bilder på dig.


Förvänta dig inte att bli Pimp, men troligtvis kommer du få resultat. Anser mig vara rätt bra när det gäller online-game, så det borde kunna smita av sig.

Ha en skön helg så kör vi igång på måndag!


Lyssna på råden, eller faila No-fap


RE: Officiella Tindertråden - joak - 2015-10-30

Grymt initiativ ångest! Jag kör tinder nu med men har inte gått in för det speciellt hårt och satsar på irl just nu men erbjuder du hjälp efter nyår när jag är tillbaka i sv så tackar jag inte nej. Ska bli kul att följa detta Smile


RE: Officiella Tindertråden - ångest101 - 2015-10-31

(2015-10-30,23:02)joak Skrev: Grymt initiativ ångest! Jag kör tinder nu med men har inte gått in för det speciellt hårt och satsar på irl just nu men erbjuder du hjälp efter nyår när jag är tillbaka i sv så tackar jag inte nej. Ska bli kul att följa detta Smile

Jag hjälper dig med tinder, du hjälper mig med irl? Deal?

Allt jag kan irl är turk-klänga på dansgolvet eller "hold that hand" efter noll konversation och försöka gå iväg

AsD = 99%%%%%%


RE: Officiella Tindertråden - Ted - 2015-11-03

Hur gör ni när ni ringer? Ringer ni bara direkt utan något sms?

Har ett lite dilemma, antigen ringer man direkt utan något sms, dock svarar dom inte alltid (då dom inte vill eller har annat för sig) eller sms något, typ "kan du prata i telefon?", dock behöver dom svara på smset osv.

Ringer ni diekt när ni får nummret?


RE: Officiella Tindertråden - fisk - 2015-11-03

(2015-11-03,21:29)Ted Skrev: Hur gör ni när ni ringer? Ringer ni bara direkt utan något sms?

Har ett lite dilemma, antigen ringer man direkt utan något sms, dock svarar dom inte alltid (då dom inte vill eller har annat för sig) eller sms något, typ "kan du prata i telefon?", dock behöver dom svara på smset osv.

Ringer ni diekt när ni får nummret?

Jag har skickat något simpelt, helst något som relaterar till det vi pratat om och ringer upp direkt när hon svarar på det.

Har aldrig ringt direkt när jag fått nr via internet, men gjort det några ggr när jag fått nummer från daygame, får sällan svar då.


RE: Officiella Tindertråden - Bruno - 2015-11-04

(2015-11-03,21:29)Ted Skrev: Hur gör ni när ni ringer? Ringer ni bara direkt utan något sms?

Har ett lite dilemma, antigen ringer man direkt utan något sms, dock svarar dom inte alltid (då dom inte vill eller har annat för sig) eller sms något, typ "kan du prata i telefon?", dock behöver dom svara på smset osv.

Ringer ni diekt när ni får nummret?

Så här har jag kört iaf...



* frågar om nummer*
Brud: Ok. 070343blahblaha
Bruno: ok. skriver nåt snuskigt sen så du vet att det är jag Wink

Sen textar jag också "Nåt snuskigt" och de svarar med lol-smileys etc. och jag ringer upp direkt när jag får det. Typ ingen svarar dock, utan ringer upp senare. Tror det har att göra med att ungdomar och särskilt yngre brudar blivit halv socialt handikappade av textapp-kulturen med fb, twitter, snapchat, whatsapp och med det 3:e.

Btw, ni sett att den här tråden nästan är uppe på 30 000 visningar nu? :o


RE: Officiella Tindertråden - SvaMp_ - 2015-11-04

(2015-11-04,01:14)Bruno Skrev: Btw, ni sett att den här tråden nästan är uppe på 30 000 visningar nu? :o

Hur populära är trådar om hur man öppnar den där sexy bitchen som dagligen går förbi en? T.o.m här börjar den bekväma internetvägen ta över.

Själv har jag dock inget val än att köra irl då jag haffar nära 0 från nätet Smile


RE: Officiella Tindertråden - ångest101 - 2015-11-04

(2015-11-04,11:04)Toledo Skrev: Tror de har att göra med det öppna forumet. Söker man på tinder tråd på Google kommer denna up som resultat 4 typ.

Kanske är onödigt att lägga upp bilder på brudar då här, känns som det skulle kunna bli ett jävla liv bara. Men på messenger är det en annan sak ^^ där kan man posta friskt


RE: Officiella Tindertråden - ångest101 - 2015-11-04

(2015-11-04,20:07)Toledo Skrev: Gör det på den privata forumdelen istället

Aa det är bättre, man vet aldrig med brudar.


RE: Officiella Tindertråden - bcude - 2015-11-14

Helt fucking unbelievable.

De uppdaterade Tinder häromdan, bättre(?) design osv. men det laggar otroligt när man skriver nu och meddelanden från tjejer kommer inte fram förrän 1 dygn senare i vissa fall.
Men det är inte det bästa, imorse när jag var nyvaken gick jag in och skulle svepa lite. Tänker sen logga ut från appen och precis bredvid "log out" knappen ligger "radera kontot" i samma font/färg. Råkar komma åt den istället och kontot med 160 matchningar försvinner utan bekräftelse eller något före (??) varav 4-5st RIKTIGT fina och några svävande dejter all gone.
Obegripligt konstigt konstruerat.

Note to self - closea allt snabbare, hela tiden.

Watch where you press fellas!


RE: Officiella Tindertråden - Fiskarn - 2015-11-14

Usch för den nya uppdateringen. "När tjejen senaste var inloggad" har försvunnit och istället ersatts med skola och jobb? wtf? Laggar desstuom sinnes för mig, kan se de senaste inläggen men kan inte skrolla upp ibland. Detta + en ökning av massa spam.


RE: Officiella Tindertråden - Nalirot - 2015-11-17

Sjukt skönt med att inte kunna se när man var inne ju. Hatar facebooks inventering av "visat XXX" när man ibland vill läsa men bara inte svara direkt. Blir något slags undermedvetet pressure när nån läser och inte skriver i stil med "aha gillar hen inte mig" och sån skit. Nu kan jag i lugn o ro kolla va hon skrev och är jag trött eller nåt så kan jag svara nästa dag.

Trött på att allt ständigt ska vara så man får bekräftelse på att det är läst osv.. Nu har jag knappt tindrat öht men började precis lite smått när jag satt o väntade på ett ställe och la direkt märke till att "senast inloggad" var borta, perfekt för mig som vart super AFK.

För övrigt, blir fan förvånad hur pass bra responserate på tjejerna det är. Har SÄMST internet/sms game och inte använt på länge, inte någonsin på nätet typ. Nu har jag inte träffat nån IRL än men mest skrivit 3-4 rader osv, men dom frågar fan på bra tillbaks o så.

Kollade igenom mina första konvos där jag skrivit saker som "Hej! Smile" eller "Tjena du va söt!" HAHA. På fullaste allvar, torrt game? Ingen respons på dom eller alternativt pisskallt typ "hej".

Nu när jag bara latchat lite, kollat vilka intressen/bilder på djur, skrivit nåt om det, damn vad snabbt man får igång en konvo. Börja med det, få in lite skämt sen kan man styra vidare det.

Sen ah, där kommer nästa problem som är lite av en akilleshäl för mig, att faktiskt styra upp det IRL, men har fan snapchatat mkt på sistone med tjejer jag träffat och kör lite samma stil här nu. Byter snaps och det är fan rätt lätt o bygga upp sexual tension via bilder, och inte minst få se så hon stämmer överens IRL med bilderna på nätet för ibland kan tjejer fanimig va luriga.

Märker hur jag börjar bli sjukt greedy på tinder när jag insett potentialen då jag egentligen har en rätt kass profil men har en spännisbild och undrar om det är så enkelt att det är pga den ajg får såpass bra respons? Eller om det bara är att jag underskattar hur sugna tjejer faktiskt är. Idk, intriguing är det iaf, i vinter ska det fan jagas ordentligt på den där jävla appen Big Grin


RE: Officiella Tindertråden - blanken - 2015-12-08

Två frågor: Hur fort ska man försöka close:a. Tinder messandet känns som Rysk roulette. Ju längre man chattar med en tjej ju högre chans att man får ett ja när man frågar om en dejt men för varje meddelande finns det en risk att intresset försvinner. Hittills så har jag satsat på 10-15 meddelanden innan säger att "vi borde ta en öl klockan x vid y".

Om hon svarar Jasså eller något liknande efter att man har ställt den frågan vad svarar man då?