LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
STORYTELLING - Hur bemästrar man skiten?
2012-05-30,16:53,
Tja guys
I stort sett alla jag känner som är riktiga player (säg 100-300+ lays) är helt otroliga på att fånga in en hel grupp med historia efter historia.
Jag har två polare som jag tänker på framför allt. Man kan sitta i en grupp om 10 pers, och det är bara en av dessa två som snackar oavbrutet i upp till en timma eller två. Utan att överdriva.
Det låter sjukt, jag vet, men det är faktiskt sant.
Jag och en av dessa har till och med suttit och diskuterat det här, och han förklarade att det handlar om att förvänta sig att folk ska lyssna, och att veta hur man bygger upp historian och slår till med punchlinen exakt i rätt ögonblick osv.
Allt det där låter jävligtr bra, men HUR KOMMER MAN DIT?! Hur lär man sig skiten?

Jag kollade i 4EG om storytelling men jag tyckte inte det var nåt speciellt där om hur man kommer på historier, utan bara ett par småtips om hur man finslipar sitt storytelling. Jag personligen är fett dålig på att berätta historier, jag sitter ofta tyst när det är någon som är duktig på att berätta och kanske hugger in kort någon gång då och då. Det är sjukt frustrerande för jag har jävligt lätt att ta för mig socialt, sjukt lätt t.o.m., men min hjärna är typ inte van vid det eftersom jag inte växte upp med det beteendet (bara en teori), så allt filtreras ut som "not cool enough to tell". Men jag har också en hel del JÄVLIGT sjuka erfarenheter, som när mina polare berättar dom åt mig för andra, blir folk nästan lamslagna av chock, men när jag själv berättar dom är det typ "wow! really? that's cool" men inte så mycket mer.
Och när man sitter och bara snackar så har jag inte skills nog att bara berätta om random shit utan att det blir supertråkigt. Jag har mina stories jag kan berätta som ger hyfsad respons (men som ändå borde ge mycket större effekt), men efter dessa så har jag slut på historier. Så när jag väl lärt känna folk är jag ingen man of stories anymore, som jag kan ge lite intryck av i början.

Fett störande för mitt game har utvecklats sjukt mycket och många jag träffar påpekar verkligen hur karismatisk dom tycker jag är, men ändå har jag svårt att berätta historier?
Så, ni som kan det här med storytelling, har ni material att tipsa om eller helt enkelt kan ni skriva hur ni lärde er?
Jag vill inte lära mig massa canned shit direkt, utan mer som mina natural polare som bara freestylar och kan berätta om en tur på t-banan där inget hände men få det att låta spännande som en tripp i amazonas på syra typ.
"Can't a young nigga get money anymore? Tell PETA my mink is draggin' on the floor."

[SIZE="5"]Preach Niggas[/SIZE]

"Freedom cannot be faked. It's all in your subcommunication on all levels. It's simply a lack of restraint in expressing who you are. The Less restraint you have, the more attractive you are. Final. Why? Because the lack of restraint in expressing who you are says it all."
2012-05-30,20:10,
Testa filma dig själv när du berättar olika saker!

Jag och en polare höll på å filma olika storys vi drog förr och man märker saker hos sig själv som man inte annars lägger märke till. Vi gick även igenom va vi tyckte kunde ändras på, som exempel mer inlevelse, röstlägen, upprepningar av de man säger mm. Jag kan inte säga mig vara nån expert på ämnet men jag märkte STOR skillnad efter filmat samma story tre gånger med feedback varje gång från polaren och mig själv.

När du börjar kunna berätta storys bra som du vet om kan polaren du filmar med säga efter ni har börjat filmat "berätta om när du åkte till paris och missade planet hem" eller nån annan story ur ditt liv för att det ska ske spontant och oplanerat hela berättelsen. Så kan du se hur mycket du tagit till dig utav det du upptäckt hos dig själv. Ett annat tips är oxå att filma vanliga samtal där du berättar saker om du har nån polare som ställer upp på det
2012-05-30,23:00,
bra tips! riktigt bra!
har du märkt att du berättar mer historier, får bättre respons etc efter detta?
"Can't a young nigga get money anymore? Tell PETA my mink is draggin' on the floor."

[SIZE="5"]Preach Niggas[/SIZE]

"Freedom cannot be faked. It's all in your subcommunication on all levels. It's simply a lack of restraint in expressing who you are. The Less restraint you have, the more attractive you are. Final. Why? Because the lack of restraint in expressing who you are says it all."
2012-05-31,07:59,
Det jag märkte mest med mina storys var att jag upprepade mig, sa samma saker flera gånger. Samt att jag beskrev inte känslor tillräckligt för att göra det inlevelsefullt. Men även basic stuff som att byga upp storyn med punchline i slutet, ha en hook i början av storyn så dom blir interesserad av den från att du börjar dra den.

Jag märkte att jag fick mycket bättre respons på de storys jag övat på. Har inte kommit dit att jag är grym på vilken historia som helst (inte inövad) men jag vet iaf vad jag måste tänka på (=

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  trött på skiten n1ce 7 3,285 2012-06-16,19:54
Senaste inlägg:: Judas
  Den där underbara känslan när en tjej argumenterar skiten ur en feminist Carragher 6 3,889 2012-02-17,16:02
Senaste inlägg:: Vettorazzi

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 4 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}