LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
2012-02-21,20:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-02-21,20:07 av {2} Daim.)
Inlägg: #16
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Nudlar/Pasta/Makaroner

Vid sidan av nudlar så steker man bacon i mellan stor storlek som lätt slinker sig i din mun. Man behöver bara ha lite av oljan eftersom bacon är fett och steker sig själv typ. Man steker bacon bara lite, tills man ser att den börjar får färg och ser gått ut. Jag brukar inte ens dela på skivorna från varandra för att de delar sig själva i stekpanna och man kan få en variation mellan knapriga och original stekta bacon. När detta är klart så kan man lägga in valfria grönsaker, jag brukar ta typ frysta wookade grönsaker som finns att köpa på ICA. Det är billigt och det är lätt att förvara dessa i frysen. Efter att man har lagt in valfria grönsaker så kan man även hälla lite kallt vatten i stekpanna så att allting kokar genom och drar till sig lite av varandras aromer. Vid detta tillfället lägger jag även in kryddor, jag älskar soya och tobasco(med habanero).

Även gott eller godare om man gör det med makaroner istället för nudlar. Det är bara att ta en valfri sort och variera lite.

Tar ungefär 10 minuter att laga men tiden varierar med pasta sort.
Girls are like pokémon, it doesn't matter how good you are; You can't catch any if you don't have balls.


Meddelanden
Bra och lätta maträtter (för en fattig student) - av Daim - 2012-02-21,20:04

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}