LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
2012-09-24,17:03,
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
tay Skrev:Hur ska man veta sociala normerna för alla situationer? Finns det någon lista på normer? nej men seriöst, jag vet faktiskt inte så mycket om normer och sånt, förutom typ 1. säg inte creepy saker och 2. övereskalera inte. Typ basics som man "bara vet".

Men att bara vara i social i form av kallprat, selfamusement då? och att uttrycka sin personlighet? Inte för att vara sån men jag hade aldrig klarat av och bara kallprata, det hade blivit för jobbigt i längden ifall jag inte hade fått uttrycka mig själv mer fritt.

Mkt kmr bara av sig själv och genom att bara umgås och ha umgåtts som yngre. Jag har faktiskt INGEN ANING när jag började lära mig sociala normer. Men man plockar upp mkt omedvetet, speciellt när det gäller sociala saker här i livet. Jag håller med om att "övereskalering" kan uppfattas creepy, iaf om tjejen inte är bekväm och hon är sällan bekväm om det sker offentligt och därför allt tjat om isolering och vara ensam med tjejen å såntTongue

Ja asså kallprat föreslog jag bara om du känner dig extremt osäker på vad som kan uppfattas som creepy osv. och behöver någon startpunkt för att komma tillbaks på fötterna igen. Vanligen uppfattas man som creepy om man är obekväm i sin egen kropp och om man inte läser andras signaler som kan kommunicera "nu gick du för långt" eller "nu tappa du mig", typ om du kör self-amusement för mkt utan att notera om du "överdrivet" eller att bara känns falskt osv.

Asså det går fanimig inte formulera det i ord, det är så IRL-baserat å känslobaserat att man bara måste ut irl å uppleva det sj å lära sig från det! =)

Men din paranoia, precis som jag oxå haft för ett tag sen, är faktiskt overklig, men den känns verklig så länge du tror på den. Bästa sättet att få dig själv att inse hur fake din paranoia faktiskt är, är att motbevisa dig själv; dvs, var social mkt å lär dig från feedback du får av folk, bli bekväm i din kropp i den givna situationen å sånt...

Meddelanden
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA] - av Entreprenören - 2012-09-24,17:03

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 3 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}