LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
|
2012-09-25,14:16,
|
|||
|
|||
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Nu kan jag skriva klart utan att datan fuckar.
Det jag tänkte komma till var att det handlar om att acceptera dig själv för den du är. Att du känner dig nöjd med dig själv och att du vet att oavsett vad du gör så kommer att alltid vara älskar och dina vänner finnas där för dig och fortfarande tycka om dig och ställa upp. Jag hade jättestora problem med det du beskriver förut. Undrade vad folk tyckte och tänkte om mig. Om jag dög. Jag såg dom som över mig som gjorde allt "rätt" och jag gjorde "fel" och ville veta deras hemlighet så jag också kunde göra allt "rätt". Ett tips: Varje gång du tänker: "Undra vad dom tycker om mig... dom gillade nog mig inte" eller någon annan negativ tanke så bryt på en gång. STOP. Å så ifrågasätter du varför dom skulle tycka det? Och sen ersätta den med något positivt att typ: "Jo, men jag var väldigt trevlig. De tyckte dom med all säkerhet också". Gör du det kommer du sakta men säkert ändra uppfattning om dig själv. Vilket i sin tur gör att alla andra ändrar uppfattning om dig. Ett tips till: Testa att släppa garden. Släppa allt å bah: "Dom får tycka vad dom vill. Jag är mig själv". Gör du det kommer du att upptäcka att folk faktiskt tycker bra om dig och att det inte alls är farligt. Släpp allting. All kontroll på vad folk ska tycka om dig, alla behov att alla ska gilla dig. "Let the chips fall where they may". Låt folk tycka vad dom vill. Så kommer du snart upptäcka att folk tkr bra om dig Lycka till |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 8 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}