LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
NY FORSKNING Påstår Att Preferensskillnader Är Mindre I Sverige?!
2012-09-08,19:20,
NY FORSKNING Påstår Att Preferensskillnader Är Mindre I Sverige?!
Evilvalle Skrev:Japp true. I många fall får kvinnor dessa från 2 olika partners, (såklart utan att berätta det för dom), dvs gifta kvinnor är otrogen med en "lover" som ger henne "better genes" och låter sedan hennes man stå för resurserna, utan att han för den delen vet om att han uppfostrar en unge som inte ens rent biologiskt är hans egna.

I en studie på tusentals så hade 10-20% av barnen en annan biologisk fader än den dom själva trodde (även i västvärlden), läs sperm wars Wink

Förvånar mig dock inte om brudar även har nån slags adaption mot att vara otrogen med dock med tanke på att det säkert resulterade i negativa sociala konsekvenser om det uppdagades samt antagligen även rent av VÅLD i många fall från svartsjuk "pojkvän"/make i ett stenålderssamhälle där vi inte hade det så ordnat som i dagens samhälle utan där enbart rå överlevnad gällde och spridande av gener (väldigt kostsamt uppfostra nån unge som inte ens bär på ens egna gener från en genreplikeringssynvinkel).

Låter som trovärdig hypotes och är något jag läst om :]. Världen var även "mindre" när vi var organiserade i små flockar på stenåldern så om en betahane blev förrådd av en kvinna var det såklart ÄNNU värre på den tiden än det är idag.

Dock om ovanstående stämmer kan säkert strävan på strong genes "vara värt det" och "vinna ut" över eventuella försiktigheter i många fall. Intressant iaf.

Eller så "vill inte" tjejer vara otrogen bara pga social programmering / samhällsnormer? Vad vet jag. Wink

Meddelanden
NY FORSKNING Påstår Att Preferensskillnader Är Mindre I Sverige?! - av TonightIsTheNight - 2012-09-08,19:20

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Individualism & Kollektivism: PK-Sverige Entreprenören 22 9,103 2012-11-13,03:01
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 16 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}