LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
2012-09-24,16:21,
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
AplAy Skrev:2. När man gör någonting som är utanför sociala normer och inte visar förståelse att man gör det och inte upptäcker hur andra reagerar på det "onormala/ovanliga" man gör (exempelvis approacha en tjej på dagtid vilket är extremt emot sociala normer och därmed är det viktigt att göra det bekväm för henne och att det hela är "okej" men om hon verkligen inte kan känna det så måste man visa förståelse för situationen omedelbart "Jag vet att man egentligen inte får göra så här men när jag såg dig så ville jag bara komma och säga Hej till dig!").

Det jag har gjort (och fortfarande gör) för att förebygga risker för att framstå "creepy" är följande:
* Bara varit social i form av kallprat, fluff-prat och varit "normal" då i form av ordval, kroppsspråk samt vilka sociala normer som vanligen gäller i den givna situationen

Hur ska man veta sociala normerna för alla situationer? Finns det någon lista på normer? nej men seriöst, jag vet faktiskt inte så mycket om normer och sånt, förutom typ 1. säg inte creepy saker och 2. övereskalera inte. Typ basics som man "bara vet".

Men att bara vara i social i form av kallprat, selfamusement då? och att uttrycka sin personlighet? Inte för att vara sån men jag hade aldrig klarat av och bara kallprata, det hade blivit för jobbigt i längden ifall jag inte hade fått uttrycka mig själv mer fritt.

Meddelanden
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA] - av tay - 2012-09-24,16:21

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 4 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}