LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
NY FORSKNING Påstår Att Preferensskillnader Är Mindre I Sverige?!
2012-09-17,07:56,
NY FORSKNING Påstår Att Preferensskillnader Är Mindre I Sverige?!
Stridskuken Skrev:Jag tror det är såhär: Från början levde vi som jägare/samlare och var då polygyna, därefter när jordbruket kom, passade monogami bättre. Eftersom när vi inte levde i flock längre, blev det mer fokus på familjen, och då var det väldigt besvärligt att försörja flera honor. Det som hände senaste seklet när vi övergick till industrisamhället, var att vi fick en sån enorm välfärd, överlevnad var inte minsta svårighet längre, ett passivt läge som annars har varit helt onaturligt för oss. Vi blev för bekväma i detta, och oerhört passiva. Förvirring uppstod, otroligt skumma och verklighetsfrämmande ideér som kommunism, feminism och importera 30 miljoner Somalier kunde få fäste i en förvirrad värld, där folk hamnade i nått slags trans där de bara gick till jobbet, tittade på tv, och gjorde som samhället ville att de skulle göra. Konsumera, lyda, bara följa med som får utan att ifrågasätta. Till stor del förvirring pga. den enorma sociala omställningen, men även för att nöjesbranchen, media propagerar för att kvinnor skall vara så lösaktiga som möjligt, något den moderna feminismen driver på väldigt mycket. Samt att kvinnor trycker i sig p-piller som höjer Östrogenet på dem, och gör dem till Östrogeniska sliddjur, samt får dem att tända på nice-guy utseende (är rätt säker på att jag sett forskning ang. det sistnämnda).

Jag tror alltså inte att det beror på att vi äntligen har hittat vårt biologiskt naturliga tillstånd. Däremot när vi inte tvingas tillämpa monogami för att ens kunna överleva, så inser vi att det inte fungerar för samhället i stort längre. Just eftersom att kvinnor BARA vill vara med alfahannarna, om de inte får vara med alfahannarna är de otrogna och är med dem ändå. Just nu söker sig kvinnor ofta till snälla män när dom ska stadga sig, vilket givetvis är riktigt fuckat.

Personligen tror jag att det enda som kan lösa denna obalans är att vi får ett samhälle av riktiga män, där alfahannarna tar sig an flera kvinnor, så kvinnorna kan få vara med just de männen de vill, och männen slipper vara otrogna för att kunna knulla flera kvinnor. Chodesen får då inte reproducera då inga kvinnor blir över till dem, och kan därför sållas bort så att enbart alfagener förs vidare. Naturens egna eugenik. Det behöver ske nån slags revolution där Alfahannarna tar alla kvinnor från chodesen, mångkultursälskande chodes stöts bort, och Alfahannar tar över landetWink

Det första du ska göra nu Stridskuken. Det är att slita ögonen ifrån den PUAbok som har hjärntvättat dig och titta ut genom fönstret.

Det första stycket: WTF??? Källor på det sistnämnda skulle vara intressant.

Du pratar mycket om monogami och verkar vara för detta väldigt starkt eftersom dina puaböcker berättat för dig att det är så det ska vara. Jag bär inte på "den stora sanningen" så jag ska väl varken såga eller hylla dig. Men jag tror annorlunda. Monogami uppstod från kristendomen (De tio budorden: "Du skall inte begå äktenskapsbrott.") och har sedan dess suttit svetsad i mänsklighetens moralsystem. En sak som gör att det håller i sig (spekulationer) är att män objektifierar mycket. T ex. "MIN kvinna" (Hjernevask (svenska: "hjärntvätt" dokumentärserie om genus)). Om hon är med någon annan är det ett svek. Killar tar nog en otrohet värre än en tjej gör. Däremot har kvinnor idag mycket självrespekt och är inte beroende av en man. Så när man är otrogen/vill vara otrogen kontrar en tjej med: "Ska jag vara trogen - ska du vara trogen!". Vilket gör att killen håller sig till kvinnan eftersom han - trots allt - är kär och inte vill dela med sig av sin käraste.

Balans i samhället. Genusperspektivsett är samhället idag inte i balans nej. Däremot tror jag aldrig att din idealbild av samhället någonsin kommer uppfyllas. Här är varför:
Män och kvinnor har olika standard/krav. Vissa kvinnor nöjer sig med sämre män.
Män och kvinnor har olika smak. Vissa tjejer ser något i en kille som andra inte ser.
Kvinnor är mer självständiga och kommer kräva trohet om männen vill ha trohet från dom. Därför kommer de flesta män inte kunna ha fler kvinnor.

Enligt David Deida (Den Suveräna Mannens Väg) så har förhållandet mellan könen tre (3) steg.
1. Obalans. Männen tvingar, dominerar och förtrycker kvinnor.
2. "Perfekt" balans. Alla är lika. Lika. Lika. Lika.
3. Olikheter värderas. Ingen attraktion uppstår när alla är lika och ingen blir lycklig utav detta eftersom de (som David Deida uttrycker) "förtrycker sin innersta kärna" och förblir olyckliga. Man kommer då börja bejaka varandra olikheter och uppmuntra dessa. Å inse att tjejer och killar behöver olika uppfostran och behandling och dessutom beter sig väldigt olika - men att de ändå har samma rättigheter och lika värde - och att ingen kön är det "sämre" könet. Bara annorlunda Smile

Personligen tror jag på kärlek. Jag har haft svårt att vara trogen. Men jag är beredd att offra andra tjejer för en kvinna jag verkligen älskar (+ att sex är fantastiskt mycket bättre med en partner än med ett ruttet ons)

Meddelanden
NY FORSKNING Påstår Att Preferensskillnader Är Mindre I Sverige?! - av Mössan - 2012-09-17,07:56

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Individualism & Kollektivism: PK-Sverige Entreprenören 22 9,121 2012-11-13,03:01
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 15 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}