LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
|
2012-09-23,18:32,
|
|||
|
|||
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Jag kan klart relatera till rädslan om "dåligt rykte" som exempelvis "that creepy dude". Jag har varit rädd länge för att jag ska göra något onormalt och att folk ska prata om det (sprida det dåliga ryktet) och därmed vilja ignorera mig socialt osv.
Men nu när jag fått mer social erfarenhet och faktiskt lärt mig vara "normal" så har jag insett vad som verkligen gör att man framstår creepy eller inte: 1. När man är fysisk med dem (kör kino/escalation) och de INTE alls känner attraktion till en (jämför detta när en ful/äcklig tjej kommer och kladdar på dig eller kanske värsta fall, när en kille gör det på dig) (Annat exempel här som jag gjort, vilket är komiskt när jag ser tillbaka på det är denna tjej på gymnasiet jag plötsligt blev kär i men hon var aldrig kär i mig, hon var aldrig attraherad till mig. MEN jag cyklade ändå hem till henne, ca 3 mil, och försökte få henne att gilla mig för det. Detta var såklart creepy, men tänk dig att vi båda var kära i varann men vågade inte visa det riktigt och jag gjorde detta, då skulle hon kunna tolka det som en romantisk storyline som när prinsen rider på hästen till prinsessan.) 2. När man gör någonting som är utanför sociala normer och inte visar förståelse att man gör det och inte upptäcker hur andra reagerar på det "onormala/ovanliga" man gör (exempelvis approacha en tjej på dagtid vilket är extremt emot sociala normer och därmed är det viktigt att göra det bekväm för henne och att det hela är "okej" men om hon verkligen inte kan känna det så måste man visa förståelse för situationen omedelbart "Jag vet att man egentligen inte får göra så här men när jag såg dig så ville jag bara komma och säga Hej till dig!"). Eftersom alla tjejer i hela världen INTE kan eller kommer att känna attraktion för en så kmr man säkerligen att hamna i situationer där man uppfattas "creepy" av tjejer som inte är attraherade av en men man märker inte det och kör vidare på kino utan att notera hur hon reagerar i form av beteende. Eller att man bara gör något väldigt ovanligt/onormalt och inte berättar att man VET att man gör det vilket antyder att man har dålig erfarenhet av att vara social/normal människa då kan folk uppfatta en "creepy" för att man inte verkar ha någon "verklighetskoll" över huvudtaget. Det jag har gjort (och fortfarande gör) för att förebygga risker för att framstå "creepy" är följande: * Bara varit social i form av kallprat, fluff-prat och varit "normal" då i form av ordval, kroppsspråk samt vilka sociala normer som vanligen gäller i den givna situationen * Klätt mig i normala, dock lite utstickande (men inte för mycket) kläder (exempelvis min Oppa Gangnam Style t-shirt är utstickande, men inte för mycket då den är knuten till populärt socialt fenomen just nu). * Lärt mig kulturella "inne"-saker som Oppa Gangnam Style-låten (jag ÄLSKAR den därför jag upprepar den hela tiden i alla trådar), olika TV-program, nya filmer på bio, galna YouTube-klipp och allmänna världshändelser. Men jag pratar ju inte om politik precis eller religion men bara liksom kan säga saker som man BARA kan känna till om man har ett hyffsat "normalt" liv. Dessa saker ovan är ju mer "konsten att bara leva sitt liv normalt men ändå våga leva ut lite av sina drömmar och framtidsvisioner" så det är faktiskt rätt "onormalt" att prata om "hur man är normal" och jag berättar det nu för att visa att jag fattar vad "normal" innebär ;P Jag förstår också att jag skrev alldeles för lång mentalrunkpost här, jag beklagar och ska sluta ordbajsa nu fast jag vill och ska nu se på StarCraft II Dreamhack Eizo Valencia turnerningen (inne-kulturell sak bland många killar om man gillar e-sport) samtidigt som jag ska dricka tusen skvättar kaffe! |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 6 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}