LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
|
2012-10-08,20:29,
|
|||
|
|||
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
_Amigo_ Skrev:Ok jag är ju snäll, det är ju mitt sanna jag, så jag borde ist. lära mig vem jag ska vara snäll mot? att inte låta brudarna uttnyttja mig eller för den delen andra? Alltså jag var precis som du, fööör snäll.. Sa alltid ja, var snäll mot alla. Folk utnyttjar detta till MAX så är det bara, för att göra något åt det, måste man bli hård och lära sig säga nej och inte bry sig vad de tycker om en. Som Carolus Rex sa, DU kommer förlora "vänner", men de riktiga kommer att bli kvar och respektera dig för vad du är. Jag kan lova dig, bara för att du bli mindre snäll så kommer du inte bli någon annan än dig själv! det handlar om personlig utveckling bara. Senast idag hade jag en bekant (jag ser honom inte som en vän, vänner är något som för mig står mig riktigt jävla nära, någon jag litar på, resten är bekanta), hade en diskussion över facebook (av alla ställen lol), som tyckte att min attityd vad, jag vet inte jag citerar "Wow xxxxx vad har hänt med din attityd? Inte samma gamla xxxxx som jag en gång lärde känna.." för att göra historian kort: han gnäller väldigt mycket, ser mycket negativit i allt, är sällan nöjd. Sa till honom att han får ändra på situationen då, sluta vara så jävla negativ, tänk på annat, sluta ta upp problemen, hitta lösningar istället... (vi snackade om jobb/kärlek/random stuffs) hur som helst, han kanske ALDRIG mer kommer prata med mig, träffa mig, well i really dont care... jag behöver inte honom, har gott om annat folk som uppskattar min ärlighet och min rakhet.. För att att ändra på sin snällhet, så kan du varje gång någon ber dig om något, tänk efter.. det är så man ändrar ett beteende, man lär sig att tänka efter när man kommer i den situationen.. på så vis kan du göra något åt det på en gång, istället för att tänka efteråt "just ja, jag borde gjort sådär" |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 13 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}