LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
|
2012-02-23,17:00,
(Detta inlägg ändrades senast: 2012-02-23,17:13 av {2} illdan.)
|
|||
|
|||
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
Hypnos är knappast aktuellt för game, och är dessutom jävligt svårt att lära sig vad jag förtstått. NLP har jag läst en del om, sett mycket föreläsningar med richard bandler och läst lite böcker och sett andra föreläsninga,r det är fett intressant, ur PUA synpunkt eller inte.
Edit: Om du trots allt vill veta mer om hypnos så rekommenderar jag att kolla upp Dr. Milton H. Erickson, enligt bandler så är han den bästa någonsin, tyvärr död nu. Bandler och grinder har skrivit en bok med hans tekniker och det finns även en gammal sliten video med Milton där man kan få se han i action. Hypnos handlar till väldigt stor del hur man använder sin röst och olika ord. NLP är kontroversiellt och går emot väldigt mycket vad vanliga psykologi påstår, tex. så älskar bandler att klanka ner på Frued. NLP riktar sig starkt på att hjälpa människor med psykiska problem, medans vanliga psykoterapeuter riktar sig till att förstå varför problemen uppstått. NLP skiter i hur problemen uppstår och är enbart intresserad av att hjälpa människor. Är du fett duktig på NLP så kan du manipulera folk hur jävla lätt som helst, påverka deras tankar något otroligt, det finns ju någon i "The game" som är kung på detta, kommer inte ihåg vad han hette(jeffrey?) han använder det för att hooka brudar. Jag tycker själv att det inte är OK att använda det för att manipulera folk. Det jag mest har haft nytta av är att lära mig om hur rapport funkar. Rapport handlar om din connection mellan dig och de du kommunicerar med. Förstår du hur rapport funkar och använder det så kommer du se saker som du aldrig tänkt på innan, som hjälper dig otroligt mycket att skapa band med människor. Orkar dock inte beskriva detta då jag måste skriva en wall of text för att beskriva det som jag vill. Visualisera, är en grej du kan lära sig, visa metoder handlar om att du ska blunda och se dig själv som den du vill vara, inte den du är. Typ låtsas i ditt mind att du är "Evilvalle" Se dig själv göra saker som han gör. Till slut lurar du hjärnan att du är sådan, och du blir mer och mer sådan. Ungefär som så här. I vanliga fall så skrattar man och ler när man blir glad. Dock så funkar det likadant att börja skratta och le fast man är ledsen, så blir man glad. Man lurar hjärnan. Jag vet inte på vilken LVL du är i ditt game. Så vet inte om NLP är lämpligt för dig om det är i game syfte du vill lära dig det. Att lära sig hur rapport fungerar och hur det är kan vara guld värt för någon som är lite dålig på det sociala. Det kan hjälpa dig typ as mycket i ditt vanliga liv och du kan nästan "läsa" folk och förstå varför dom agerar som dom gör. Har sett säkert 20timmars föreläsningar/seminarium med bandler som sagt, kan rekommendera det för han är så otroligt skön person och väldigt rolig att lyssna på. Han seminarium består typ bara av att han berättar grymma historier om patienter, om sitt liv, och annat. Samt att han brukar hypnotisera folk ibland och visa sina skills. Han lär inte ut NLP på dessa, de finns dock massor andra seminarium att ladda ner där andra gubbar lär ut det, men dom är långt från så underhållande. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 14 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}