LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Dumpad
|
2013-01-05,00:41,
|
|||
|
|||
Dumpad
Nånting123 Skrev:"Kasta henne och skaffa dig en vettig tjej istället"? Först o främst, denna tjej är den mest vettiga och bästa tjejen jag någonsin haft något med. Vi har samma humor, hon har realistiska framtidsplaner, underbar familj. Ja, bra på ALLA sätt. Så att kasta henne o skaffa mig en "vettig" tjej ligger verkligen inte i mina tankar nånstans för tillfället. Har nyligen förlorat en vettig tjej som jag hoppas det kommer bli något med igen. Visst hon mår psykiskt dåligt, men det är inte hennes fel Jo, det är klart att hon inte definieras av sin sjukdom men samtidigt kan du säkert hålla med om att den knappast hjälper, vilket jag tror var vad Cruz menade. Sen tycker jag du ska vara försiktig med att klassa det här som något perfekt. No offence nu, har all respekt för att du antagligen är en smart grabb, men perfekt är det inte. Det finns liksom inte. Du får lyssna på dessa ord om du vill, för det kan vara svårt att höra, men anledningen till att det känns så magiskt är bara att du velat ha något magiskt, ni haft bra kemi och att du investerat massvis med tid/tankar/känslor på det här. Hon är inte the one. Vilket är en bra grej, för just nu kan du inte ha henne. Däremot förändrar det din situation, istället för att vara en starcrossed lover utan en partner är du helt plötsligt en ung man som är singel med eget ansvar för din framtid, och detta kan kännas jävligt läskigt, svårt och tungt. Vilket, om du inte är ärlig med dig själv, kommer få dig att slå full reträtt istället för att gå framåt och utvecklas. Rent praktiskt kommer detta innebära att du antagligen spenderar ett par tre år med en sorts nobel offermentalitet, du säger nej till kontakt med andra tjejer för att du inte vill gå vidare, du har the one som väntar på dig. Det tragiska med detta är att hon KOMMER gå vidare och även OM hon till slut kommer tillbaka till dig kommer hon ha utvecklats och blivit en ny person som du troligtvis inte kommer ha något gemensamt med. Vid det laget kommer det vara som en kalldusch just hur mycket tid du slösat bort. Trots det finns det väldigt många som lever så här för att de inte orkar ta eget ansvar, och den enda anledningen till att jag tar mig tid att skriva detta råd till dig är att jag tror att du har den inre styrka som krävs för att lyssna och faktiskt gå vidare. Och det är det rådet jag vill ge dig också, precis som Evilvalle skrev är det det bästa du kan göra. Gå vidare totalt (genom att fokusera på dig själv, träna/plugga/whatever), klipp ALLA band och ha minnet av vad ni hade tillsammans med dig som något fint istället för ett ankare i det förflutna. Tro mig, tid du spenderar på att fokusera på dig själv är alltid välinvesterad. Det är motsatsen du kommer ångra. Garanterat.
What other people think about you is none of your business
Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you? |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Meddelanden |
Dumpad - av Nånting123 - 2013-01-04,07:43
Dumpad - av Nånting123 - 2013-01-04,15:29
Dumpad - av Nånting123 - 2013-01-04,15:31
Dumpad - av Nånting123 - 2013-01-04,17:48
Dumpad - av Nånting123 - 2013-01-04,17:49
Dumpad - av neandertalaren - 2013-01-04,18:05
Dumpad - av Nånting123 - 2013-01-04,20:55
Dumpad - av Nånting123 - 2013-01-04,20:56
Dumpad - av Borttagen1 - 2013-01-04,23:19
Dumpad - av Vettorazzi - 2013-01-05,00:41
Dumpad - av Nånting123 - 2013-01-05,02:35
Dumpad - av Vettorazzi - 2013-01-05,18:52
|
Användare som tittar på tråden: 3 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}