LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
2013-01-21,20:22, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-22,08:34 av {2} el bueno.)
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
tcepser Skrev:Det där med passiva inkomster fungerar sällan i längden om det handlar om vad jag tror att det är

Vad tror du att det är?

Citat:Det mest intressanta i min värld är, VEM BETALAR och VARFÖR?

Som med allting inom entreprenörskap.

Citat:Visst... om vi leker med tanken på att det skulle vara en sjukt lukrativ marknad att sälja skruv, och att man slänger upp en webshop där folk kan handla skruv till bra pris och att man tjänar en slant på att vara mellanhand. Desto bättre är det dessutom om leverantören skickar lådorna med skruv direkt till kund så att du slipper den hanteringen. Så länge kunden är nöjd kommer han komma tillbaka och även tipsa sina kompisar om denna sida. Administrationen behöver inte alls ta mycket tid.

Verkar som du redan kan en hel del av processen, varför kör du inte igång?

Citat:Så nu är frågan vem det är betalar och vad han får ut av det. Får han ut något? Eller är det helt enkelt så att hela systemet går ut på att det hela tiden ska komma fler medlemmar som betalar en slant och sen är "garanterad" avkastning efter ett tag? Det är ganska lätt att räkna ut att det skulle fungera ungefär lika länge som medlemmarna ökar i tillräcklig takt.

Låter som ett Ponzi-schema.

Citat:Men nu kanske detta är mer seriöst än vad det jag sött på varit...

Ja hoppas jag verkligen. Det enda som kan garantera min lågsiktiga coola livsstil är om jag har en konstant pengaström som kommer in utan avbrott. Det enda sättet för mig att skapa det är att erbjuda varor eller tjänster mina kunder köper åter och åter igen.

Meddelanden
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster - av el bueno - 2013-01-21,20:22

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 18 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}