LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
2013-01-23,01:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-23,01:32 av {2} Jesus Resurrected.)
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
MassRiot Skrev:Har tänkt tankarna att starta gym som efter 1-2 år kan bli en nästan passiv inkomst, samtidigt så kan jag hålla föreläsningar för folk på gymmet någon kväll i veckan. Föreläsningarna kommer hållas på engelska(Mitt modersmål) som sedan läggs upp på min youtubekanal, där bygger jag upp en respektabel mängd prenumenanter som kan skriva upp sig på mina dagliga mail där jag skriver om lite tankar och idéer, och efter ett tag när jag blivit en del av folks liv och folk i världen har en relation till mig genom min youtube-kanal kan jag sälja E-böcker, och träningsprodukter.

Alltså kan jag då ha ett gym som hela tiden driver in pengar, på egen hand, samtidigt som jag tjänar pengar på nätshoppen. Det enda jag behöver göra aktivt är att ladda upp 1-2 videor i veckan på youtube och skriva ett dagligt nyhetsbrev till prenumenanterna som köper saker från min nätbutik. Allt detta kan skötas vart som helst i världen och jag kan resa runt överallt!

Bara tankar men tror det kan gå då jag är extremt passionerad för träning och kommer kämpa dygnet runt i början.

Har du någon passiv inkomst, Jesus, förutom att göra guds jobb?

Nice med eget gym om du är passionerad för träning! Jobbar du något som gyminstruktör/personlig tränare för tillfället?

Har ingen passiv inkomst men har investerat 3 år i att kombinera mina 2 största passioner, det har gjort att jag blivit ett namn inom den subkulturen där jag engagerar mig. Under dom här 3 åren så har jag tagit fram en produkt som redan innan jag ens hunnit producera den börjat sälja. Gjort en första upplaga på 1500 som jag kommer sälja för 200kr st med hjälp av en mindre säljorganisation (låter mer fancy än vad det är, ska ta hjälp av polare och familj, produkten kommer sälja sig själv). När första laddningen är såld så kommer jag investera i mer utrustning som tar ut några mellanhänder och tar bort en del byråkratisk skit, skaffa kontor och sen utöka min verksamhet och få den ännu mer professionell. I slutändan så kommer jag bara att göra jobb som jag själv vill göra.

Tanken är att köra första laddningen svart för att få en kick-start så att det blir lättare att investera i utrustning och skit, sen blir det att starta enskild firma alternativt AB så att allt blir vitt för att kunna få in pension osv osv.

Har levt på sparade pengar, luft, kärlek, snälla kompisar och tjejer under dom här tre åren och inom den närmsta månaden kommer jag äntligen få skörda frukterna av mitt arbete. Det har varit 3 fett lärorika år då jag levt under fattiggränsen för att kunna nå mitt mål, inget kunde vara mer värt det då jag snart har exakt det livet jag vill ha (iaf arbetsmässigt). Nästa steg blir att leva mer, mer resor, mer konserter, mer matupplevelser, mer utförsåkning, mer ALLT men bäst av allt, mindre ångest stress och press.

Sry om jag inte säger exakt vad det är men vill helst vara anonym här på forumet, träffas vi irl så kan jag lätt berätta om det.

Edit/tillägg: Kan tillägga att när jag började så var inte tanken att jag skulle vara där jag är idag. Det som jag prioriterade, endast, var att göra det jag tyckte om och försöka bli bättre inom det. Kommer ihåg hur jag skämtade med polare i början, i stil med: "Höhö, tänk, en dag kanske jag kan leva på det här, vad sjukt det skulle var". Nu står jag här tre år senare och tycker att det är precis lika sjukt som då att jag är så nära att leva den drömmen jag inte ens vågade tänka/tro på.

Sensmoral: Gör vad du älskar och gör det av hela ditt hjärta.
Don't count the days, make the days count - Muhammed Ali

Meddelanden
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster - av Jesus Resurrected - 2013-01-23,01:21

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 3 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}