LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Utseende does matter in some cases
2012-02-25,20:59,
Utseende does matter in some cases
Jag har funderat och diskuterat kring det här enda sen jag kom in i den här svängen för ett bra tag sen. Vissa hävdar att utseende inte spelar någon roll alls, andra att utseendet SJÄLVKLART spelar roll, eller tom är det viktigaste, men att game kan boosta. Det viktiga är nog bara att skapa sig en egen uppfattning och se hur olika folk reagerar på en beroende på hur man ser ut. Jag har t ex fått skitresultat när jag är snygg och blivit älskad när jag sett ut som något som katten släpat in ---> Jag försöker att inte koppla några resultat till utseende, även om det går emot vad jag lärt mig hittills hela mitt liv Big Grin

Jag tänker så här: Se gärna till att se bra ut, för att du själv vill det. Var gärna sunkig och nedgången om du känner för det, det är jag också. Jag höll min standard på samma nivå och fick skitresultat, sen hittade jag det här och fick bättre resultat, fast jag såg likadan ut. Sen hade jag en period när jag såg ut som fan och fick bra resultat. Dåliga resultat har jag också fått i perioder, oavsett av hur jag sett ut. Det är så otrolgit inpräntat i våra huvuden att utseende är huvudfaktorn. Att gå emot den principen tar folk värre än förintelseförnekelse (inte för att jag ägnar mig åt sånt, just saying Big Grin)

Personligen har jag försökt tvinga mig själv att se det som att utseende inte spelar någon roll alls. Typ medvetet rationalisera fast jag vet att det kanske inte är så. Social conditioning kommer alltid vara en del av samhället och påverka hur vi interagerar. Vissa tjejer kommer aldrig gå hem med någon som är äcklig fast han har sjukt bra game. Likväl kommer man alltid stöta på tjejer som intalat sig att de inte attraheras av "tunna, finniga, bleka losers", bara långa, mörka killar som dricker whisky. Social conditioning kommer alltid finnas där, och ditt utseende kommer alltid vara som det är (typ). Gör det bästa av situationen, paranoia ends here, och gör något åt det som faktiskt går att förändra.

Sry om det blev rörigt glaset börjar bli tomt.

Meddelanden
Utseende does matter in some cases - av Carnivore - 2012-02-25,20:59

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}