LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Periodisk fasta för maxade resultat på alla plan.
|
2013-01-24,00:10,
|
|||
|
|||
Periodisk fasta för maxade resultat på alla plan.
För er som tränar här inne vill jag tipsa om periodisk fasta.
Sen tidernas begynnelse har människan ätit hela dagens kcal-intag vid 1-2 större måltider. Oftast började dagen med att jaga/samla mat och man gick på tom mage tills sent. Detta är vad människan är optimerad för och hormonproduktionen baserades på denna livsstil. Idag äter man en fet frukost, snack, lunch, snack, middag, kvällsfika.. förbränningen går in i ett sorts koma. Nu har många inom träningsvärlden(även jag) gått tillbaka till ursprungsätandet. Det finns massvis av seriösa studier som visar på hur ämnesomsättningen och testosteronproduktionen skjuter i taket av fastandet. Att man är hungrig och trött utan en rejäl frukost stämmer om man vant sig vid att alltid käka var fjärde timme eller så. Efter några veckor går det galant att gå till skolan, träna efter skolan för att äta dagens första måltid klockan 3-4. Jag själv märker hur jag är mer på hugget nu än tidigare, min kropp använder lättare fett som bränsle nu än tidigare. Jag har sjunkit i kroppsfett utan att deffa, jag har blivit starkare... även kåtare! Tarmcancer är också något som knappt existerar vid fasta. Tänk själva om man hela tiden fyller tarmen med giftigmat(konserveringsmedel) och aldrig låter den vila.. Anyhoe, detta är en ganska simpel diet som är hysteriskt effektiv. Kände att jag ville dela med mig av det. Lean Gains kallas det också för. Sök upp mer om det om ni tvivlar. Mvh MR. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Fasta vid symptom av förkylning, fler som provat? | SvaMp_ | 3 | 3,855 |
2015-12-26,03:00 Senaste inlägg:: Rednales |
|
Martin Berkhans alla artiklar från BODY | dobarj3 | 4 | 2,676 |
2012-12-16,17:08 Senaste inlägg:: Madrock |
|
Maxade knäböj hur djupt går folk? | Spade | 2 | 1,818 |
2012-11-24,15:55 Senaste inlägg:: Stridskuken |
Användare som tittar på tråden: 7 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}