LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
GHB istället för alkohol
|
2013-02-08,09:55,
|
|||
|
|||
GHB istället för alkohol
GHB = Gänga Heta Brudar?
Nej, jag skulle inte tro det. Undvik GHB. Där jag kommer ifrån är det, eller det har iaf varit vanligt med GHB. Jag vet många som fått sina liv förstörda och de som har dött av GHB. Eftersom man dricker "kork" så är det svårt att dosera. Gör man fel på millilitern kan allt gå snett. För ett par veckor sedan mötte jag min första person som var GHB-påverkad. Vi var ett gäng killar som stod och snackade vid vägen då han kom fram. Han hade en tjock röd vinterjacka med luvan uppdragen och mjukisbyxor. Han kom mot oss med stora steg och vi tänkte han skulle klaga på "dagens ungdom" eller något liknande. Men när han kom närmade skrek han "Jag ska döda er" och direkt efter skrattade han och sa "Jag skojar ju bara med er, visst är jag bra på att luras". Under kvällen sa han flera gånger att han skulle döda oss och sen förklarade han hur lättlurade vi var. Annars var han rätt trevlig men jag hade hela tiden en plan på hur jag skulle ta ner honom om han hoppade på mig. Vid första anblicken så trodde jag det var en helt vanlig fullgubbe men när han satte sig när på en bänk och drog fram är ramlösaflaska med avriven ettiket frågade han mig "Ska du ha? Det är inget farligt det är bara GHB". Då gick mina vänner men jag stannade kvar och snackade med killen. Vi satt på parkbänken och pratade fram tills min buss kom. Han berättade om hur hans famlij alltid tjatade på honom "Jonas, du måste sluta knarka" men han tyckte att de skulle sluta klaga och att han får knarka om han vill. Så Whynot, här kommer mina tankar om GHB. Tänk noga över det här Whynot innan du gör GHB. Minska på drickandet om det ger dig problem. Ett par öl eller ett glas saft kommer vara mycket bättre. GHB skapar både problem för dig och för dina vänner och familj. Det är oerhört beroendeframkallande och det har skördat många unga liv. Jag skulle tro att hans IQ sjönk med 50 den kvällen så det är inget du blir klokare av precis. Och angående GHBs dåliga rykte, har du tänkt på var det kommer ifrån? Det finns en förklaring till alla fördomar här i världen. Ta det lugnt nu. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 16 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}