LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Diskussion ang. "State" och "i sitt eget huvud"
2013-02-25,14:41, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-02-25,15:10 av {2} Sux.)
Inlägg: #1
Diskussion ang. "State" och "i sitt eget huvud"
Håller på att läsa på om dopamin/seratonin, endorfiner och testosteron/cortisol på Wikipedia och tänkte dela med mig av allt som är användbart när jag är klar.

Har precis läst klart om endorfiner och där snackas det om runners high. Vilket fick mig att tänka på state. Vilka kemikalier som är inblandade där.

Min teori nu är att det är en kombo av endorfiner och adrenalin. Helt enkelt kroppen utsöndrar adrenalin därför att du känner stress över vad du ska göra. Du går fram trotts stressen och blir belönad med utsläpp av endorfiner. Endorfinerna i sig stimulerar dopamin och seratonin att släppas ut och du mår bättre och bättre under kvällen.

Att hamna i så kallat state gör du därför att påfallet av endorfiner, dopamin och seratonin är väldigt högt. Lite som om du tar kokain/mdma för första gången.

Personligen är det väääääldigt sällan jag hamnar i "state eufori" nu förtiden. Vet inte ens om jag kan det längre. Skulle säkert krävas för mig att gå fram till en tutt-Lisa som hånglar med en kille som bär HA väst där båda bär vigselringar. Sno henne från honom, ha trekant med henne och hennes tvillingsyrra och komma undan med det för att få det där galna endorfin påfallet.


Där jag däremot fortfarande känner av det är när jag är instängd i mig själv och inte är tillräckligt avslappnad, om jag t.ex går ut nykter. Har jag alkohol i kroppen så händer det inte. Men är jag nykter så kan jag aktivt behöva göra saker som att prata med många människor och kanske "sjunga ut" med rösten och dansa lite. Helt enkelt behöva bete mig lite extra extrovert.

Min teori här är att motståndet ger en väldigt låggradig utsöndring av adrenalin, man tar sig över det och lite endorfiner släpps ut som stimulerar dopamin och seratonin påslag. Vilket gör att synapserna kopplar bättre och man blir mer "on" så att säga.

Dopamin och seratonin är ju signalsubstanser. Så utsöndring av dessa substanser gör att du kopplar lättare i hjärnan som jag har förstått det. Vilket gör dig mer social och har lättare att hitta till samtalsämnen och spinna vidare på vad någon annan säger därför att din hjärna får mindre och mindre motstånd i sina kopplingar tack vare seratonin och dopamin utsöndringen.


Ska sätta mig ned och läsa på om alkohol ikväll och se vad det är som ger de positiva effekterna.

Läste snabbt igenom det jag nyss skrivit. Blev en grym post det här, tror tråden kan vara till hjälp för många.

Skriv era tankar

PEACE


Meddelanden
Diskussion ang. "State" och "i sitt eget huvud" - av Sux - 2013-02-25,14:41

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Reformera sitt game, tips? Nalirot 0 1,114 2016-05-24,11:16
Senaste inlägg:: Nalirot
  Symptom av att minska sitt internetberoende/slösurfande! SvaMp_ 11 6,389 2014-06-18,22:41
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Problem med "state" Nystart 4 1,990 2012-12-19,22:29
Senaste inlägg:: Nystart
  Hur fungerar egentligen sambandet prata/pusha och state? Det är helt sjukt! russel 6 2,437 2012-11-18,18:54
Senaste inlägg:: russel
  ny rsdvideo - Tyler pratar om "loosa sitt ego" tay 5 2,329 2012-09-22,19:18
Senaste inlägg:: Jayson1
  Pumpa state! ZeroGame 18 6,209 2012-08-22,19:03
Senaste inlägg:: slyngel
  Rolig grej som inträffade med mindset/state igår Avager 1 1,275 2012-05-27,20:11
Senaste inlägg:: Evilvalle
  State: En komplett guide Common sense 1 965 2012-03-25,15:13
Senaste inlägg:: Common sense

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}