LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Diskussion ang. "State" och "i sitt eget huvud"
2013-02-25,20:20,
Inlägg: #3
Diskussion ang. "State" och "i sitt eget huvud"
Schlinus Skrev:Jag tror att "state" inte bara hittas inom Pickup osv, jag tror det är samma känsla som när du presterar maximalt i en sport, när du är helt uppslukad av en syssla.

Om du har någon koll på det psykologiska begreppet
(http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_(psychology) )
Läser du på där lite som kommer du förstå likheten mellan flow och "state" Helt enkelt är "state" när din koncentration är till 100% på det sociala omkring dig

har precis läst en otroligt bra bok "Flow : den optimala upplevelsens psykologi
av Mihaly Csíkszentmihályi" Där han går igenom hur det upplevs av folk, och vad resultatet blir.

Jag tror stenhårt att flow is the way to go

Nu när du tar upp det så reflekterar jag över det igen angående "flow" då jag också har lite "education" kring det hela och har upplevt under gamla goda gymnasielektionerna, speciellt under idrotten när man är on fire och glömmer bort att man existerar och bara springer omkring och äger, speciellt i innebandy eller handboll, omfg så roliga sporter faktiskt.

Jag tror RSD har "snott" konceptet "flow" och gjort det till något eget (aka "state") just för att det ska låta "nytt", "världsupptäckande" och coolare än vad det faktiskt är. Om det är någon som ska ha creds för grymt användbart koncept så äré Mihaly å inte RSD. Jag minns oxå att "flow" uppnås när ens förmåga motsvarar svårigheten, dvs, det är inte för svårt, men inte heller för lätt, det är precis på sweetspot och då blir man "emerged" i processen och tappar sin egen uppfattning av självexistens. Det är då man kutar runt gymnasiehallen utan att veta att man faktiskt finns för man fokuserar utåt (oxå en del av självförtroende)! ^^,


Meddelanden
Diskussion ang. "State" och "i sitt eget huvud" - av Entreprenören - 2013-02-25,20:20

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Reformera sitt game, tips? Nalirot 0 1,118 2016-05-24,11:16
Senaste inlägg:: Nalirot
  Symptom av att minska sitt internetberoende/slösurfande! SvaMp_ 11 6,397 2014-06-18,22:41
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Problem med "state" Nystart 4 1,996 2012-12-19,22:29
Senaste inlägg:: Nystart
  Hur fungerar egentligen sambandet prata/pusha och state? Det är helt sjukt! russel 6 2,440 2012-11-18,18:54
Senaste inlägg:: russel
  ny rsdvideo - Tyler pratar om "loosa sitt ego" tay 5 2,337 2012-09-22,19:18
Senaste inlägg:: Jayson1
  Pumpa state! ZeroGame 18 6,247 2012-08-22,19:03
Senaste inlägg:: slyngel
  Rolig grej som inträffade med mindset/state igår Avager 1 1,284 2012-05-27,20:11
Senaste inlägg:: Evilvalle
  State: En komplett guide Common sense 1 968 2012-03-25,15:13
Senaste inlägg:: Common sense

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}