LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Nån som vet hur man fixar Onnit till sverige?
|
2013-02-25,21:57,
(Detta inlägg ändrades senast: 2013-02-25,22:07 av {2} Whynot.)
|
|||
|
|||
Nån som vet hur man fixar Onnit till sverige?
Kolla recensionerna på Amazon. och kritik till deras användande av vetenskap Jag är ofta skeptisk till sådana här produkter där företaget lägger ned mängder med pengar på att skapa ett varumärke. Den här innehåller definitivt vissa intressanta ingredienser som L-Theanine som ska fungera som en smooth och lugn variant av koffein och olika former av Choline. Dock verkar dosen av Choline vara otillräcklig; 100 mg ist för det rekommenderade 500-1000 mg. (Kan dock bero på en bättre form av Choline med högre biotillgänglighet.)
Och angående L-Tyrosine: Wikipedia Skrev:Tyrosine is a precursor to neurotransmitters and increases plasma neurotransmitter levels (particularly dopamine and norepinephrine)[11] but has little if any effect on mood.[12][13][14] The effect on mood is more noticeable in humans subjected to stressful conditions (see below). Plus att dosen verkar vara extremt liten. 500-1500 mg föreslår Wikipedia som normalt, Alpha BRain innehåller 300 mg. Då folk pratar om nootropics brukar folk prata om Racetams där den vanligaste är Piracetam. Jag har själv ingen erfarenhet av det och har inte researchat det JÄTTEMYCKET. Men jag har hängt en del på bloggar för mental performance-nördar och har aldrig hört Alpha Brain nämnas, men ofta Racetams och Choline. Här är en post jag fann på forumet till What.cd som är intressant: Citat:I've experimented with nootropics for the past few years.... Your mileage will likely vary.... Här är mer bra information: http://www.unfinishedman.com/nootropics-...z2LwJaOcb4 http://www.longecity.org/forum/topic/366...ootropics/ Två andra saker som jag finner extremt intressanta gällande performance: Modafinil Extremt effektiv och säker stimulant. Ökar koncentrationsförmåga, motivation och kognitiv förmåga. Ungefär som en ickerolig och ej beroendeframkallande amfetamin. Jag har inte använt den vid mentalt krävande aktiviteter där den ska vara mest effektiv dock. Den fungerar utmärkt som PWO vid lite sömn. Jag presterar precis lika bra på gymmet efter fem timmars sömn istället för mina vanliga nio timmar. Ska vara helt ultimat om man inte sovit något. I vissa studier har stridspiloter varit utan sömn i tre dygn och presterar nästintill lika bra på Modafinil [ur minnet]. http://www.huffingtonpost.com/johann-har...56954.html Skrev:[...]A week later, the little white pills arrived in the post. I sat down and took one 200mg tablet with a glass of water. It didn't seem odd: for years, I took an anti-depressant. Then I pottered about the flat for an hour, listening to music and tidying up, before sitting down on the settee. I picked up a book about quantum physics and super-string theory I have been meaning to read for ages, for a column I'm thinking of writing. It had been hanging over me, daring me to read it. Five hours later, I realised I had hit the last page. I looked up. It was getting dark outside. I was hungry. I hadn't noticed anything, except the words I was reading, and they came in cool, clear passages; I didn't stop or stumble once. Läs vidare här. Sjukt vetenskaplig text. För lite mer lättlästa anekdotiska rapporter, se längst ned innan källhänvisningarna. Melatonin Naturlig sömnhormon som troligtvis hela västvärlden har brist av pga av våra dygnsrytmer, elektronik och ljus. Du sover bättre och behöver därmed kortare sömn. Många sparar uppemot en timme per natt. Dessutom används det för att reglera dygnsrytmen vid jetlag eller skiftjobb. Lär vara perfekt vid fucked dygnsrytm pga festande på helgen. Just därför har jag beställt hem det och ska testa. http://www.gwern.net/Melatonin Skrev:[...]My basic argument is: Läs vidare här Benson! Skrev:Jaha nice, jag har som dom flesta i guess blivit intresserad efter att joe rogan reppat skiten som in i helvete i sin podcast. Det låter jävligt intressant och jag vill testa helt enkelt. Det jag är ute efter är att bli klar i skallen, öka koncentrationsförmågan, höja serotoninnivåerna osv. Tror att preparaten ovan är bra mycket mer effektiva än Alpha Brain. Inget av dem, inte heller Alpha Brain, kommer att höja din serotoninnivå dock. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
184 lång, provade skolyft till 190 idag. | Simme121 | 7 | 6,654 |
2015-09-16,07:27 Senaste inlägg:: Simme121 |
|
Fråga till kosttillskottsexperter, vad sänker östrogen? | Simme121 | 3 | 3,710 |
2015-09-14,22:05 Senaste inlägg:: Evilvalle |
|
Cold water dousing - alternativ till cold showers | slyngel | 7 | 5,448 |
2014-06-03,16:21 Senaste inlägg:: AbbeyRoad |
|
Världens bästa dressing som passar till allt! | TobiasK | 9 | 4,355 |
2013-04-20,17:22 Senaste inlägg:: Kasi |
|
Anledning till att träna!!!!!!!!!!! | Evilvalle | 19 | 12,935 |
2012-10-26,21:55 Senaste inlägg:: russel |
Användare som tittar på tråden: 12 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}