LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
50 Shades of Grey = GOLDEN
|
2013-03-19,14:49,
(Detta inlägg ändrades senast: 2013-03-19,14:52 av {2} Entreprenören.)
|
|||
|
|||
50 Shades of Grey = GOLDEN
Nu har jag lyssnat i igenom en 1/6-del av första boken å hittills så har jag noterat att Ana-kvinnan är väldigt osäker av sig själv som kvinna. Hon överanalyserar varenda sak som Grey säger, vad andra har för kläder på sig, hur hon själv klantar till sig med rösten, vad hon säger och sitt eget kroppsspråk. Hon slåss oxå mot sitt undermedvetna som redan börjat tänka på Grey utan jeans haha, så det sexuella i boken början redan komma fram, väldigt långsamt, som ett mentalt förspel för läsaren. Så reactive-unreactive-dynamiken finns tydligen fortfarande kvar. Och jag undrar om denna oxå är dylik i en annan bok jag ej hittat som ljudbok "Dangerous men and adventurous women" som David D rekommenderat långt tillbaka.
Donjohan Skrev:Intressant, även fast jag inte vet om jag kommer orka lyssna på en tjejbok med den där rösten. Men jag tror att det är den här som har blivit en helt sjuk best seller bland i princip alla kvinnor i UK och som till och med gamla kåta tanter läser. Haha ja, jag kikade oxå på massa reviews från Amazon och vissa kvinnor där kunde relatera sig till själva huvudkaraktären Ana och då undrar jag så här i efterhand om många då kan relatera till dynamiken oxå som uppstår när de kommunicerar med en attraktiv man, dvs, de blir reaktiva å han förblir oreaktiv. Ragnarök Skrev:FInns en rolig intervju med några feminister om hur de älskade boken fastän de går emot deras ideologi och hu de kan drömma sig in i den världen eftersom i verkligheten måste de vara starka feministiska kvinnor. Haha återigen ett empiriskt bevis för kvinnors craziness å splittade personligheter å verklighetsuppfattningar å liknande hahah! Dirty-Dog Skrev:Sorry för att blamea lite, men. Lär dig skillnaden på roman och novell. Haha w00t? Jag fattar int. Asså jag har ALDRIG riktigt gilla å läsa böcker i huvudtaget, men böcker jag faktiskt läser ord för ord är majoritet facklitteratur då jag är en sån typ av person. Jag har aldrig pallat läsa böcker som Twilight, harry potter el lords of the rings. Dessutom är det mysigare att lyssna å kunna reflektera på vad som händer, teman osv, då jag lyssnar enbart på detta i syfte av att undersöka vad den har att säga om kvinno-man-dynamik som så många kvinnor världen över är helt besatt av. Med romansnovell så menade jag mer engelska ordet "Romance novell" sen om detta är mer en roman eller novell i sin längd vettja int. Vagabond Skrev:Ja, Grey är en Narcissist... ytligt självsäker. Stor skillnad på verklighet och fiktion. Känner en patologisk Narcissist, drar på mkt brudar men sjukt osäker innerst inne, och har knappt några vänner kvar. Haha, försöker vi inte alla "posa" innan vi "blir det"? Du vet, "fake till u make it" , self-perception å allt i all sin ära! Sen behöver man ju int heller vara enbart egoistisk om man ska "älska sig själv" man kan ju älska sig själv utan på andras bekostnad oxå! ^^, |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Meddelanden |
50 Shades of Grey = GOLDEN - av Entreprenören - 2013-03-18,20:54
50 Shades of Grey = GOLDEN - av Donjohan - 2013-03-18,23:35
50 Shades of Grey = GOLDEN - av Ragnarök - 2013-03-19,00:13
50 Shades of Grey = GOLDEN - av Dirty-Dog - 2013-03-19,09:12
50 Shades of Grey = GOLDEN - av Vagabond - 2013-03-19,09:27
50 Shades of Grey = GOLDEN - av Entreprenören - 2013-03-19,14:49
50 Shades of Grey = GOLDEN - av trollface - 2013-03-19,15:12
50 Shades of Grey = GOLDEN - av Entreprenören - 2013-03-19,15:44
50 Shades of Grey = GOLDEN - av Carnivore - 2013-03-21,14:47
50 Shades of Grey = GOLDEN - av Entreprenören - 2013-03-21,18:14
|
Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}