LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Gamla ärr..
2013-04-16,00:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-04-16,00:06 av {2} confused....)
Inlägg: #11
Gamla ärr..
Donjohan Skrev:Sen läser du mina inlägg med en nypa salt i fortsättningen.

Hur som helst... ja, vi har alla våra chode-perioder.
Jag hade min egen nån gång i höstas och blev daltad med både här och otroligt mycket av min omgivning.
Så här i efterhand blir jag fan äcklad av hur vi håller på med varandra. Inte undra på att det här landet domineras av feminister och att det knappt finns några riktiga män kvar när folk uppmuntrar varandra till att vara pussies. Vi måste hjälpa varandra att arbeta bort detta och du får hemskt gärna påminna mig om detta i höst igen då jag lär få nåt skit.

Bra vänner är ärliga och talar om när du fuckat upp, vill man gråta över nåns axlar kan man väl gå till mamma?

Det är skillnad på djupt deprimerad med självmordsförsök, självskade beteénden och liknande och en vanliga höst deppis, lol.

Ja, man behöver få höra att man ska ta sig i kragen, man up, få tips om hur man ska göra, det finns bara ett sätt att andra sig och det är att ta tag i sig själv, sluta fega och börja ge sig ut i det djupa vattnet, men samtidigt måste man skynda långsamt om man börjar totalt ifrån botten.

På samma sätt som att man inte lär sig simma i Atlanten på 1000meter djup eller börjar med en landslags match före man ens haft sin första fotbollsträning så går man inte ifrån totalt deppig och nere till macho på en dag.

En hjälpande hand som pushar en framåt och förklarar hur läget ligger till och vad man måste göra är vad som gäller då, inte någon med macho komplex som försöker trycka ned och spela allan.

Men jag förstår din poäng, ibland kan folk behöva en ordentlig knuff i ryggen och om han inte ser det som en big deal så kommer bruden ifråga mest troligt inte göra det heller, men han behöver inte överdriva och ta till överdriven macho attityd för det. Rycka lite på axlarna och säga "privat minnen, inget jag pratar om med främlingar" och sen fortsätta diskussionen tror jag fungerar minst lika bra om han behåller självsäkerheten och lugnet i sig och inte blir nervös.

Det är även lättare att få folk att lyssna om man visar lite medkänsla och förståelse för problemen, man kan berätta för någon att man behöver sluta fjolla och tänka så mycket utan att ha en fasad av badass när man säger det och kalla alla som har förståelse och inte leker benhårda gangsters för bögar och fjollor.


Meddelanden
Gamla ärr.. - av _ph_ - 2013-04-15,18:30
Gamla ärr.. - av Mindful - 2013-04-15,18:38
Gamla ärr.. - av _ph_ - 2013-04-15,18:58
Gamla ärr.. - av Alexander - 2013-04-15,20:18
Gamla ärr.. - av Cruz - 2013-04-15,22:43
Gamla ärr.. - av Donjohan - 2013-04-15,22:49
Gamla ärr.. - av confused... - 2013-04-15,23:02
Gamla ärr.. - av Donjohan - 2013-04-15,23:28
Gamla ärr.. - av Silentshot - 2013-04-15,23:32
Gamla ärr.. - av JohnDoe - 2013-04-15,23:40
Gamla ärr.. - av confused... - 2013-04-16,00:02
Gamla ärr.. - av _ph_ - 2013-04-16,01:25

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Ok att vara med polares gamla ligg? sjoggaa 13 7,289 2014-03-23,20:14
Senaste inlägg:: russel

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}