LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Lästips!
2013-05-13,21:14,
Inlägg: #10
Lästips!
Tack för svaren!

Benson! Skrev:klippte ur lite från min läslista, rekommenderar att du kolla upp dessa, bra skit, kanske inte allt är för dig, men det mesta borde vara intressant om du utvecklas som person

 Michael Jordan - Driven From Within
 Daniel Coyle - The Talent Code
 Steven Pressfield - The War Of Art
 Felix Dennis - The Narrow Road
 Bruce Lee - Tao of Jeet Kune Do
 Richard Branson - Losing My Virginity
 Robert Greene – Mastery
 Dave Logan - Tribal Leadership
 Ayn Rand - Atlas Shrugged
 Ayn Rand - The Fountainhead
 Ayn Rand - The Virtue of Selfishness
 Jim Collins - Great by Choice
 Jim Collins - Built To Last
 Paulo Coelho - Warrior of the Light
 Carlos Castaneda - The Wheel of Time
 Krishna - Baghavad Gita
 Jed McKenna - Spiritual Enlightment
 Andrew Weil - Spontaneous Happiness
 Russell Simmons - Do You!
 Russel Simmons - Super Rich

Det var många tips, går igenom dem när jag har tid. Tack!

Donjohan Skrev:Inte den i alla fall. Say no more.

Det var ju exakt det jag ville veta, varför?

Benson! Skrev:btw jag gillar inte munken, tycker det var en nice story men finns MYCKET bättre om du vill få ut något av det du läser mer än underhållning

Underhållning är ju inte fel, men har du något förslag på något bättre i samma stil?

Schlinus Skrev:The Fountainhead tycker jag var värd läsning, bra historia och tänkvärd Smile

Gött, verkar vara rätt trevlig skönlitteratur. Tack för tipset!

TobiasK Skrev:Mötley crue - the dirt

Har blivit tipsad om denna av en annan kompis också. Lär läsa den någon gång i mitt liv, vet dock ej om jag har så mycket att hämta ifrån den just nu?

Arlin Skrev:btw, gjorde du alla ovningarna i models eller korde du bara igenom boken?

Nej, jag tyckte inte det fanns någon mening med att följa övningarna slaviskt. Läste snarare igenom boken, kände igen mig i mycket och tänkte att här kan jag bättra på mig själv och ändra synsätt och tänk. Lärde mig mycket om mig själv genom läsningen. Använder den numera som uppslagsverk. Speciellt kino- och eskaleringsdelen då detta är det jag har mest problem med. Approach är inga svårigheter för mig. Att hålla igång samtal och hålla kvinnan intresserad och eskalera, det är där jag har problem. Under och efter Models läsningen hade jag en period av rätt mycket dejter i mitt liv. Hade aldrig gått på dejt med någon annan än mitt ex och inte vågat fråga någon tjej om de ville hitta på något. Någon månad efter breakup och efter lite Models läsning hade jag plötsligt varit på 6 dejter med 4 olika tjejer. Även om det inte ledde till något sexuellt var det enorm utveckling för min del i varje fall med tanke på vad jag lyckats med innan.

Models är helt klart den bok som gett mig mest hittills. Förutom att Spelet öppnade upp sinnet och tänket för mig och gjorde att jag googlade på det här med PUA första gången. Det är en klassiker och kommer nog alltid betyda något speciellt i mitt liv, just för att den öppnade upp för tankebanorna att det är mig själv jag måste jobba med för att jag ska kunna ha framgång med kvinnor i framtiden. Ni skulle se mitt exemplar! Har fortfarande, 2,5 år efter att jag lånade den av en kompis, inte lämnat tillbaka den. Han i sin tur hittade den i sin första riktigt riktigt slitna och skabbiga hyresrätt när han flyttade in. Står typ något namn och ort innanför pärmen, antagligen han som har köpt boken någon gång i tiden. Får lite Book of Love feelings när jag tänker på det hela (indeed förlorade jag min oskuld med min första kärlek rätt kort efter att jag började läsa Spelet). Big Grin Den ser riktigt sliten och nött och urläst ut också! Big Grin Wink


Meddelanden
Lästips! - av Dirty-Dog - 2013-05-13,15:29
Lästips! - av Donjohan - 2013-05-13,15:33
Lästips! - av Benson! - 2013-05-13,15:40
Lästips! - av Benson! - 2013-05-13,15:42
Lästips! - av Schlinus - 2013-05-13,15:51
Lästips! - av TobiasK - 2013-05-13,15:56
Lästips! - av Arlin - 2013-05-13,17:50
Lästips! - av Whynot - 2013-05-13,20:15
Lästips! - av Benson! - 2013-05-13,20:43
Lästips! - av Dirty-Dog - 2013-05-13,21:14
Lästips! - av Arclight - 2013-05-13,21:31
Lästips! - av Nystart - 2013-05-14,00:12
Lästips! - av Arlin - 2013-05-14,06:58

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}