LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Daygame
|
2013-05-26,15:00,
(Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-26,15:17 av {2} confused....)
|
|||
|
|||
Daygame
Sex Intelligence Skrev:Vadå killar? Att kolla snett på sånna typer kan leda till konsekvenser. Känner inte direkt winnig på det hela, Om nån skulle screenat mig som du beskriver hade jag gått fram till snubben och fråga vad han vill. Börjar bli jävligt trött på det här "tävla för att bli the shit /leader", speciellt på gymmet jag tränar på är det kaos. Det stämmer, jag har ett pojkaktigt utseénde ochser ganska snäll ut och inte gillar att slåss osv, ja jag är ingen gangster helt enkelt. 95% av alla man kollar i ögonen, då inräknat "gangsters" och invandrare som går runt och försöker se farliga och bad ass ut viker ner blicken efter någon sekund. Och det handlar inte om att söka bråk eller kolla på dom kaxigt, man kan kolla dom helt neutralt i ögonen, dom viker som en ren reflex ner blicken väldigt fort. Jag har gjort detta för att träna på ögonkontakt och har då upptäckt detta, lite komiskt när jag kommer och ser snäll och trevlig ut så kommer en fulltatuerad gangster wannabe och viker ner blicken när jag kollar han i ögonen. Du verkar inte förstå skillnaden mellan att kolla snett/söka bråk och kolla neutralt och obrytt men visa att man inte är rädd för ögonkontakt. Alla kollar folk i ögonen när man går förbi dom osv, ca 0-1sek, sen viker dom flesta ner blicken. Vid ca 1-2sek när man visat att man inte är rädd för ögonkontakt viker även dom som håller kvar blicken ned den, här har 95% av alla man kollar i ögonen kollat ned i backen. Sen fortsätter man i 2-3+ sek så börjar det bli söka bråk stämmning, när den tiden kommer kolla jag bort och därmed undviker dessa "konsekvenser". Eftersom jag inte söker bråk, men det som är poängen är att typ 95% av alla man kollar i ögonen viker ner sig före stirra/söka bråk längden på ögonkontakten uppstått. Man märker verkligen vilken fasad många "gangsters" , invandrare och folk som rent allmänt försöker se hårda ut har när t.o.m en snäll datanörd som mig med pojk utseénde får dom att vika ner blicken när jag synar deras bluff att se hårda och farliga ut och visar att jag inte är rädd för att hålla lite ögonkontakt. Och återigen, det är STOR skillnad att kolla argt/snett på någon och söka bråk och kolla neutralt/obrytt. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Meddelanden |
Daygame - av confused... - 2013-05-25,17:10
Daygame - av confused... - 2013-05-25,19:32
Daygame - av Sex Intelligence - 2013-05-26,14:51
Daygame - av confused... - 2013-05-26,15:00
Daygame - av TonightIsTheNight - 2013-05-26,23:49
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Problem (daygame) | Roppe | 4 | 2,807 |
2012-10-26,09:22 Senaste inlägg:: Roppe |
|
Daygame, vad ska jag säga efter att jag har öppnat? | Insecureboy | 2 | 1,685 |
2012-04-02,00:05 Senaste inlägg:: russel |
Användare som tittar på tråden: 9 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}