LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Okej till riktiga män här inne med skägg.
2013-05-28,21:51, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-28,22:54 av {2} Ragnarök.)
Okej till riktiga män här inne med skägg.
TonightIsTheNight Skrev:Va? Hormon menade du?

Var tcungen att kolla upp det. Det jag menade var DHT-teststeron:

"Testosteronet utövar sin verkan i människor och andra ryggradsdjur genom två huvudsakliga mekanismer: dels genom aktivering av androgenreceptorn, direkt eller omvandlat till dihydrotestosteron (DHT), dels genom omvandling till östrogenet östradiol och aktivering av olika östrogenreceptorer.

Testosteron verkar, liksom andra steroidhormoner, inne i målcellen. Väl inne i cellplasma kan den antingen binda till androgenreceptorn eller först omvanlas till 5α-dihydrotestosteron (DHT) av enzymet 5α-reduktas som finns i cellplasman. DHT binder ännu bättre till androgenreceptorn än vad testosteronet självt gör; uppskattningarna varierar från att DHT är ungefär 2,5 gånger mera verksamt än testosteron, till 30 gånger mer potent. Sedan liganden bundit, genomgår androgenreceptorn en konformationsförändring så den kan färdas in i cellkärnan och binda direkt till specifika nukleotidsekvenser i kromosomernas DNA. Dessa sekvenser kallas HRE, hormon-respons-element, och påverkar transkriptionen från DNA till RNA av vissa gener. De androgena effekterna uppnås alltså genom förändrat genuttryck."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Testosteron

har för mig att kreatin påverkar på något sätt detta också, typ blir direkt dht och går direkt till androgenreceptorn utan att man får andra mer önskvärda effekter på beteendet eller kroppen som muskler etc. Don't quote me on this. var länge sen jag var insatt i testoeffekter.

DHT lär var nån slags "slaggprodukt" till testosteron. Så verkar finnas ett visst samband med högt testo och håravfall, även om spklart ens anlag för att öht tappa är en förutsättning.
Extreme Living
Never complain - never explain

Meddelanden
Okej till riktiga män här inne med skägg. - av Ragnarök - 2013-05-28,21:51

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tips på feta tavlor till min fängelsecell Nalirot 1 2,141 2016-08-16,10:31
Senaste inlägg:: Vetinte
  Vad jobbar/pluggar ni mer/till? Vad är era mål med det ni gör/ska göra? Nicki 20 15,939 2014-01-27,17:19
Senaste inlägg:: fisk
  Tips på utklädnad till halloween elias91 0 1,619 2013-10-21,18:00
Senaste inlägg:: elias91
  PUA-folk tenderar till att hamna i drogmissbruk Lelo 12 5,610 2012-11-25,20:18
Senaste inlägg:: TobiasK
  Att ta sig från 500 till 5000 kr på några dagar? russel 10 5,822 2012-06-18,00:31
Senaste inlägg:: russel
  Skägg? Stake 11 5,321 2012-03-16,03:09
Senaste inlägg:: Commander

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}