LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Motivation
2013-06-05,08:47,
Motivation
Bubblan Skrev:Jag berättar för dig vad jag berättar för mina kollegor när det brister för dem.

För det första är motivation inte något man får gratis eller som bara uppstår. Motivation är summan av ett klart utsatt mål och viljan att uppnå det. Har du ett mål och vill uppnå det så kommer du efter ett tag få en motivation för det. "Efter ett tag" som jag skrev är precis det jag skrev i början. Motivationen får man inte gratis. Du måste hänge dig åt ditt mål en viss tid medan ditt intresse för målet och vägen dit byggs upp.

Hur jag motiverar mig själv är att jag klart och tydligt ser målet framför mig. Sen ger jag mig fan på att de nästa säg två veckorna ska jag hålla mig till den väg som leder till målet. Jag sätter alltså ett kortare mål och ett längre/slutgiltigt mål. Människor fungerar ju så att man känner sig väldigt stolt när man klarar ett mål. Det vet du säkert själv om du målat ett snickrat något. Ju fler mål du klarar, desto högre stiger ditt självförtroende. Det roliga med det också är att så fort du har hållit dig till ett tag så börjar hjärnan rationalisera att aktiviteten/vägen dit är rolig och helt rätt, vilket ofta gör att man börjar nörda in sig i ämnet. Då är det väldigt lätt att fortsätta.

Vad jag ofta på jobbet gör när mina kollegor börjar bli slappa och känner brist på motivation är att jag frågar dem varför de är här och tjänar pengar. Oftast är det en resa eller spara ihop till en lägenhet eller bil osv. Vad jag då säger till dem är att tänk att varje gång du ler mot en kund, försöker merförsälja osv så tar du ett steg närmare till den där resan. De leendena som du ger kommer att göra att du kan åka till Asien istället för Gotland. Att du gör det där lilla extra kommer bli skillnaden mellan en Saab cab och en wolkswagen golf.

Har du frågor så tveka inte.

Grym läsning! Satt och tänkte på det här med motivation till diverse saker i livet, har sedan februari någon gång suttit och planerat en deff men har alltid skjutit på det då jag tycker det är sjukt segt, dom tankarna som fick mig att ändra mig var "du är attraktiv nu, men du skulle vara ännu mer attraktiv med en lägre fettprocent" "du är duktig på fotboll nu, men du skulle bli ännu bättre med en lägre fettprocent". Nu låter det iofs som om jag vore en heffaklump men så är inte fallet, key är som du säger att hitta MÅL, små som stora.

Meddelanden
Motivation - av Arlin - 2013-06-03,11:37
Motivation - av Arlin - 2013-06-03,11:42
Motivation - av illdan - 2013-06-03,15:12
Motivation - av Arlin - 2013-06-03,16:39
Motivation - av illdan - 2013-06-03,19:39
Motivation - av Show boat - 2013-06-04,08:12
Motivation - av Arlin - 2013-06-04,14:55
Motivation - av tay - 2013-06-04,16:55
Motivation - av Bubblan - 2013-06-05,01:44
Motivation - av sjoggaa - 2013-06-05,08:47
Motivation - av illdan - 2013-06-06,09:18
Motivation - av Arlin - 2013-06-06,13:14
Motivation - av TonightIsTheNight - 2013-06-06,13:43

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}