LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
The power of curiosity - why school sucks
|
2012-03-05,12:46,
|
|||
|
|||
The power of curiosity - why school sucks
Jag ska börja med att säga att jag tycker ditt sett att se det har en viss charm och jag skulle kunna tänka mig att leva det liv du implicit och explicit förespråkar i perioder. Det är dock väldigt naivt då det, för att några ska kunna leva ett sådant liv, krävs att de flesta lever det strukturerade "slav"liv du är så emot.
Hur tror du tex att infrastrukturen skulle fungera i ett avancerat I-land som Sverige? Eller för att inte tala om den avancerade teknologin som ligger bakom att vi kan sitta och skriva här med varandra. Utan avancerade samhällen med bra utbildningsmöjligheter skulle det aldrig vara möjligt. Sedan förutsätter anarkismen (som du förespråkar?) att man har enormt hög tilltro till människors egna ansvarstagande. Personligen tror jag att det skulle bli ett enda stort Somalia av det hela. Människor roffar gärna åt sig. Det ligger i våran natur att vara giriga och utan ett avancerat rättsystem skulle det fort gå åt pipan med det mesta. De samhällen med bäst levnadsstandard idag är väl nästan uteslutande dom med bäst utbildning vilket ofta är lika med starkare ekonomier. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 4 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}