LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ännu en artikel om könsrollerna
|
2012-03-05,20:42,
|
|||
|
|||
Ännu en artikel om könsrollerna
Set Theory Skrev:Totalt värdelös artikel och den här skribenten verkar vara en korkad person. Jag uppfattade dock inte det stycket du citerade högst upp som att han utgår från att pojkar föredrar sådana färger. Jag uppfattade det bara som ett konstaterande för hur det ser ut med lego där de gamla klossarna är ersatta.Ja, men varför lägger han då till "för pojkar"? Är ju i princip som att säga att "Det är inte så lätt för våra invandrare här i sverige, då de enda jobb de erbjuds är typiska blattejobb såsom pizzabagare och taxichaufför." Citat:Vidare tycker jag helt klart att färgkomposition är något som fyraåringar bryr sig om, precis som vuxna. Det har både biologiska förklaringar såväl som socialantropologiska sådana.Du går gärna utveckla detta argument! Färgkomposition bryr dig se om, ja visst.. i den aktuella teckningen de ritar för stunden. Men om du analyserar 1000 teckningar som gjorts av barn, tror jag inte du kommer komma till slutsatser av typen "grönt blandas väldigt sällan med mörklila" eller "gult verkar helt klart kombineras väldigt frekvent med brunt och orange." |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Valles artikel MEgarelaxed PLS | Benson! | 13 | 5,753 |
2013-05-27,16:31 Senaste inlägg:: Benson! |
|
Gammal artikel: Till dig som NÄSTAN ser bra ut | Evilvalle | 3 | 2,759 |
2013-03-03,19:46 Senaste inlägg:: russel |
|
RAGE och ännu mer RAGE | krokodilen | 19 | 9,180 |
2012-03-26,12:07 Senaste inlägg:: Broner |
|
Ännu en tråd om testo | devil | 16 | 7,260 |
2012-03-16,20:57 Senaste inlägg:: Evilvalle |
Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}