LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
The power of curiosity - why school sucks
2012-03-06,04:32,
The power of curiosity - why school sucks
Vettorazzi Skrev:...

Du får ursäkta om jag inte svarar direkt på alla dina punkter. Vissa av dom har redan besvarats i det andra inlägget. Andra kan enbart besvaras om man tänker outside the box. Lådan i detta läge är det ekonomiska systemet.

Utan pengar kommer man inte behöva lära sig räkna ut sin personliga ekonomi Wink

Jag minns inte allt som sas om den studien och allt jag säger skulle enbart vara gissningar från mitt minne. Vilket i och för sig är en stor del av alla argument jag stött på emot min egen argumentation. Tröghetseffekten du talar om upplevs bara om man verkligen anser det vara svårare. Med guidning kan denna tröghetseffekt avstyras och inlärningen kan effektiviseras. För övrigt upplevs det bara som trögt om man inte har intresse av att lära sig det. Annars är det bara ett problem man bankar huvudet mot tills man löst det.

Yeah brew, legalize it.

Att vi behöver certifikat och bevis på att vi kan något baseras i att vi i dagens samhälle måste ha ett jobb och att det är konkurrens om dessa jobb. Detta leder till att man måste kunna bevisa redan innan man börjar jobbet att man kan göra det, eller åtminstone lära sig det inom en rimlig tid.

Hey, bara för att jag blev mobbad betyder inte det att jag ångrar tiden. Allt jag har gjort, sett och varit med om har hjälpt till att forma mig till den jag är nu, och jag är sjukt kär i mig själv. Ska dra en runk i spegeln snart.

True brew, fast skolan reflekterar samhället överlag. Med andra ord måste båda förändras för att uppnå vad jag ser att vi kan uppnå.

Dina exempel på snubbar som hoppat av gymnasiet och är goda för antalet miljoner fallerar lite i det faktum att Ingvar Kamprad är från en generation där väldigt få kom så pass långt som till gymnasiestudier. Varken min farmor, farfar, mormor eller morfar läste på gymnasiet, och det gick fint för dom. Men folk idag har inte samma möjlighet. För övrigt är det bara ännu ett lotteri om du lyckas eller ej. Ungefär som att försöka bli popstjärna, många vill men få lyckas.

Banker fyller i dagens läge en funktion. Tyvärr är dess största funktion att stå i vägen för vidare mänsklig utveckling. Som tur är har dom bäddat för sin egen undergång. Banker behövs inte, för pengar behövs inte. Finns inte pengar behövs ej heller VDer. För om saker bara produceras när det finns ett behov för dom (inte ett skapat behov genom marknadsföring, ett äkta behov) så behövs ingen pamp i toppen som säger åt maskinerna vad dom sak göra. Att vi skulle ha ett rättvist rättegångssystem är en stor fallpunkt i ditt argument. Vi har ett rättegångssystem som baseras på den rikes rätt. Vi har ett rättegångssystem där man tar ögonvittnen som tung bevisbörda. Om vi hade ett rättvist rättssystem skulle inte Pirate bay snubbarna få hårdare straff än pedofiler och mördare. Advokater är därmed bara ett symptom på en stor underliggande tumör.

Sjukvården kan snart ersättas av robotar.

Vad gäller underhåll av dessa maskiner och robotar har du helt rätt. Det behövs folk som kan göra underhåll. Med största sannolikhet kommer det finnas gott om folk som vill nörda loss i robotik av den enkla anledning att dom är sjukt intresserade av det.
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man." - [SIZE="1"]Hunter S Thompson[/SIZE]

pb

Meddelanden
The power of curiosity - why school sucks - av Swede - 2012-03-06,04:32

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}