LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ännu en artikel om könsrollerna
2012-03-06,10:44,
Ännu en artikel om könsrollerna
Stridskuken Skrev:I mina ögon är det fullständigt självklart att pojkar ska ha leksaker anpassade för pojkar. Annars blir dom feminina och omanliga. Om flickor leker med bilar så ser inte jag det som ett speciellt stort problem, även om man i första hand vill att dom ska leka med dockor för att få mer feminina egenskaper som kvinnor behöver. Men fuck no till feminiserade män, sånt accepterar vi inte.
Fast dina argument är ju lika värdelösa som skribentens. Varför i helvete skulle det spela nån roll om din son plockade upp några dockor och testade på hur det var att leka med dem? Jag tror att du på samma sätt som skribenten klart överskattar lekens inverkan på könsrollerna. Jag kommer då inte ha några som helst problem om min grabb skulle vilja leka med dockor, hell jag skulle till och med kunna tänka mig att köpa ett gäng till honom om han verkligen ville det. Jag skulle säga att risken är jävligt stor att de vill leka med dockor om du som far förbjuder det.

Jag hade en klasskompis under hela grundskoleperioden. Han hade en extremt bossig och oskön farsa som var raggare ut i fingerspetsarna. Han var en riktig jävla skitfarsa som styrde vad sina ungar skulle leka med, vad det skulle ha på sig för kläder och lyssna på för musik. Raggarfarsan hatade över allt annat hiphop.. Vad tror du hans söner valde för klädstil när de blev lite äldre?
Faber est suae quisque fortunae.

Min tråd om Social utveckling, fysisk hälsa å sånt

Meddelanden
Ännu en artikel om könsrollerna - av Carragher - 2012-03-06,10:44

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Valles artikel MEgarelaxed PLS Benson! 13 5,753 2013-05-27,16:31
Senaste inlägg:: Benson!
  Gammal artikel: Till dig som NÄSTAN ser bra ut Evilvalle 3 2,759 2013-03-03,19:46
Senaste inlägg:: russel
  RAGE och ännu mer RAGE krokodilen 19 9,180 2012-03-26,12:07
Senaste inlägg:: Broner
  Ännu en tråd om testo devil 16 7,260 2012-03-16,20:57
Senaste inlägg:: Evilvalle

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 6 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}