LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
The power of curiosity - why school sucks
|
2012-03-06,10:50,
|
|||
|
|||
The power of curiosity - why school sucks
Swede Skrev:Du gör ett par fatala misstag i din argumentation. Det första är att vissa måste leva ett slavliv för att andra ska ha det bra. Det är så världen ser ut idag, om du inte tror mig kan du gärna åka till en kinesisk sweat shop. Med maskiner som tillverkar allt vi behöver befriar vi en stor mängd människor. Som världen ser ut idag och har sett ut de senaste tusen åren så krävs det alltid att några har det sämre och ofta att vissa lever under slavlika förhållanden, för att andra ska ha det bättre. Eftersom människan återigen alltid strävar efter att ha det bättre och skaffa sig högre status är detta naturligt. Jag kan inte svara på hur det skulle vara i en värld där robotar kunde konstruera allt och försörja 7 miljarder människor. Detta är dock så långt ifrån vår verklighet man kan komma. Även om man kan konstruera avancerade robotar idag så kan jordens resurser omöjligt räcka till detta även om du bortser från alla enormt stora politiska motsättningar som finns. Girighet och girighet. Vi strävar alltid efter att nå högre status och makt. Det behöver du inte titta långt för att se. Självklart är det en svår fråga. Vad kom först, hönan eller ägget? Det handlar ju mycket om att man fört en smart politik för att fördela och utnyttja landets resurser för att bygga upp ett smart skolsystem som sedan ger en ännu bättre ekonomi. Men i slutändan krävs fortfarande detta skolsystem. Jag har svårt att se hur någon kan utbilda sig själv till en hjärtkirurg eller kärnfysiker via google? |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 6 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}