LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ålder, hinna, framgång.. Hur tänker ni?
|
2013-08-29,18:51,
|
|||
|
|||
Ålder, hinna, framgång.. Hur tänker ni?
Jag kommer ifrån ett släkte där utbildning och relativ framgång är en hög prioritet vilket mer eller mindre har ställt sina krav på mig. Har planerat ända sedan jag var 14-15åring att jag ska plugga till civilekonom på Lunds universitet och mina föräldrar tyckte det var en kanoonbra idé. Men för varje år som går får man som invdivid mer och mer inblick i livet. Nu, när jag går sista året på gymnasiet (precis som du), har jag helt droppat de idéerna. Jag vill ut och upptäcka världen, hitta mig själv på en djupare nivå och skaffa mig så mycket erfarenhet som möjligt.
Det som jag även tror stenhårt på är egenföretagande. Man utvecklas väldigt mycket på många plan av den sortens självförverkligande och ansvar. Dock kommer det krävas tid, engagemang och målmedvetenhet som jag är villig att lägga på det. I varje fall som jag känner nu. Kanske kommer det bli skrämmande när tiden väl drar ihop sig, men livet går samtidigt ut på att utmana sig själv. Det som motiverar mig är att det sista jag vill i mitt liv är att sitta och glo på sin TV som 50-åring och känna mig allmänt misslyckad bara för jag inte uppnådde de mål som jag ville i mitt liv. Death on the stairs yaoo |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 7 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}