LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ålder, hinna, framgång.. Hur tänker ni?
2013-08-30,00:14, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-30,00:18 av {2} Ragnarök.)
Ålder, hinna, framgång.. Hur tänker ni?
Finns ingen annan än du som kan veta vad du vill med ditt liv. Jag gick från att vara sjukt driven och motiveras av att uppnå saker till att bli hjärntvättad att tro att livet handlade om att festa, knulla o chilla (som i princip all populärkultur framhåller att man ska tycka) men har insett att jag trivs inte så. Jag trivs av att uppnå saker. Däremot kan jag ibland bara vilja ge upp och skita i allt. Har alltid två sidor inom mig, en som vill skita i allt och supa hela dagarna (har levt så och har tyvärr en oförklarlig fallenhet för alkohol, även om jag nu inte druckit på ett långt tag) och en sida som är driven. Med det sagt är det okej att man tar en dag eller två och bara slappar och festa som vanligt svenssonfolk om man tycker det är kul (jag gör det inte om jag inte drogar ner mig).

Jag kan få panik ibland också över att tiden bara går o går. Det finns en sak som är mkt viktig IMO för att klara av livet, och det är att man "ger upp". Bara låt livet hända och gör ditt bästa. Sluta oroa sig för saker man inte kan påverka eller kontrollera. Meditation hänger ihop med det tankesättet och är mkt bra att göra. Det som ligger bakom att man behöver göra sånt här är att vi får så jävla mkt intryck från samhället och elektronik etc, vi pumpas in med info om hur man ska leva etc. För mig är det extra tydligt då jag just nu bor i en annan kultur och här pumpas de in med andra saker.

En annan viktig sak är att man stänger av datorn, mobilen och all elektronik, tv också. Några dagar utan lite då o då är sjukt bra för själen och att hitta sig själv och vad man vill, var man är etc. (Skulle gärna skitit dom sakerna helt - iaf att ha i hemmet - men tyvärr klarar man inte sig i dagens samhälle utan det, iaf inte jag i nuläget)
Extreme Living
Never complain - never explain

Meddelanden
Ålder, hinna, framgång.. Hur tänker ni? - av Ragnarök - 2013-08-30,00:14

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 11 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}