LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Är du rädd för döden?
|
2013-08-30,17:33,
(Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-30,17:34 av {2} Entreprenören.)
|
|||
|
|||
Är du rädd för döden?
Rädd pga självmedvetenhet (min hund är inte "rädd" för döden även om han reagerar med "rädsla" i situationer som kan leda till döden) men precis som allt annat här i livet som ej går att kontrollera på så slöser man bara energi på att fokusera eller försöka göra någonting åt saken eftersom det ändå inte funkar.
Så länge man har vänner, familj, partner, någon hobby å saker som självutvecklar en så är sak samma när det än händer. Jag har noterat att man vill dö lycklig och må bra när det hännder, inte i ensamhet och depression. Dessutom har jag fått lära mig att rädsla sker oftast bara innan någonting farligt faktiskt händer. När något farligt händer så hamnar man i nuet och rädslan försvinner på ett sätt än hur man vanligen känner det (exempelvis oro inför tenta, framtid, ekonomi, partners, familj, cancer and other parts of life). När min mormor dog för några år sedan så insåg jag livets hastiga oförlåtlighet och att investera i sin egen hälsa om man vill kunna leva länge. Jag har oxå noterat hur min 80+årige farfar ser på livet; han har problem med knäet, är överviktig, har diabetes å skit, så han plågas mest och han har ju levt sina decennerier så han är rätt nöjd och att försöka leva hälsosamt nu tycker han bara drar ut på det hela, han tycker man ska leva yolo nu de sista åren med mycket sprit och godsaker. Nä, fuck this shit this friday, fuck u OP! Time to get drunk and happier instead! ^^, |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 9 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}