LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ännu en artikel om könsrollerna
2012-03-06,17:14,
Ännu en artikel om könsrollerna
Carragher Skrev:Fast dina argument är ju lika värdelösa som skribentens. Varför i helvete skulle det spela nån roll om din son plockade upp några dockor och testade på hur det var att leka med dem? Jag tror att du på samma sätt som skribenten klart överskattar lekens inverkan på könsrollerna. Jag kommer då inte ha några som helst problem om min grabb skulle vilja leka med dockor, hell jag skulle till och med kunna tänka mig att köpa ett gäng till honom om han verkligen ville det. Jag skulle säga att risken är jävligt stor att de vill leka med dockor om du som far förbjuder det.

Jag hade en klasskompis under hela grundskoleperioden. Han hade en extremt bossig och oskön farsa som var raggare ut i fingerspetsarna. Han var en riktig jävla skitfarsa som styrde vad sina ungar skulle leka med, vad det skulle ha på sig för kläder och lyssna på för musik. Raggarfarsan hatade över allt annat hiphop.. Vad tror du hans söner valde för klädstil när de blev lite äldre?
Mitt argument som är det enda jag sagt är att man blir mesigare av att leka med feminina leksaker. Om man tex. har en docka, börjar man bete sig som att dockan var ens bebis och tar hand om den och gosar med den. Det är en jävla skillnad på det och att ha ett plastsvärd som man slåss med, eller actiongubbar som man leker krig med. Lekens inverkan på könsrollerna är stor, som sagt feminint är att hålla på och ta hand om och vara känslosam, manligt är att ha action i leken. Hur man har betett sig som liten kommer återspegla en när man blir äldre, har man betett sig feminint blir man feminin och vice versa. Angående din klasskompis gissar jag att han knappast blev en mes av sin uppfostran, men pga. hans farsa kanske betett sig illa så ville han ta avstånd från honom. Alltså att han var mer lik honom än han trodde, men han var bara tvungen att gå en annan väg då han ogillade det som var typiskt för honom. Är oftast så att man är mer lik sina föräldrar än man tror, även om man inte alltid vill vara det.

Uppfostrar man sin son till att bli manlig så blir han det, annars är man själv en dålig fadersförebild.

Meddelanden
Ännu en artikel om könsrollerna - av Stridskuken - 2012-03-06,17:14

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Valles artikel MEgarelaxed PLS Benson! 13 5,753 2013-05-27,16:31
Senaste inlägg:: Benson!
  Gammal artikel: Till dig som NÄSTAN ser bra ut Evilvalle 3 2,759 2013-03-03,19:46
Senaste inlägg:: russel
  RAGE och ännu mer RAGE krokodilen 19 9,180 2012-03-26,12:07
Senaste inlägg:: Broner
  Ännu en tråd om testo devil 16 7,260 2012-03-16,20:57
Senaste inlägg:: Evilvalle

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 7 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}