LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ännu en artikel om könsrollerna
|
2012-03-08,02:47,
|
|||
|
|||
Ännu en artikel om könsrollerna
Judas Skrev:Det du förespråkar nu är ju i princip samma sak som feministerna, att leken (och uppväxten) påverkar jävligt mkt hur manlig / kvinnlig barnet blir, d.v.s. för Genus. Visst, ifall man inte alls låter en kille uttrycka och utforska sina manliga impulser och förbjuder såna lekar, så kan de bli "stunted" och mer feminina, för att man förbjuder honom att utforska denna sida ; ifall man däremot låter det vara fritt och låter ungarna få leka med va fan de vill, tror jag att pojkar naturligt har en lust att ge utlopp för sina mer manliga sidor genom mer våldsamma lekar t.ex. En pojke skulle nog va motvillig att TVINGAS leka omvårdande över sin bebis under en lång tid, vilket är vad jag just tror man måste göra för att få en pojke att leka på det sättet. Men vi måste ju ändå enas om att skillnaden mellan pojkar och flickor biologiskt är ju minimal i 6-9 års ålder jämfört med efter puberteten. Sen så kan man ju fråga sig, om nu hans "pojkiga" beteende skulle vara helt biologiskt, tror du att han hade haft samma beteende om han hade gått ensam i en flicklass? Jag tror absolut inte det utan jag tror att det "pojkiga" beteendet skapas av manliga förebilder, TV, och speciellt andra pojkar i samma miljö. Efter puberteten så är detta givetvis en helt annan fråga. Feministerna tar ju avstånd från 9-klass fakta att hormoner gör de könen olika, från vaggan till graven. Deras "sociala konstruktion" går ju ut på att "någon" har satt hammaren i mannens hand och synålen i kvinnans. Det är en rätt stor skillnad från vad Battledick och jag menar! Life is a game.
|
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Valles artikel MEgarelaxed PLS | Benson! | 13 | 5,753 |
2013-05-27,16:31 Senaste inlägg:: Benson! |
|
Gammal artikel: Till dig som NÄSTAN ser bra ut | Evilvalle | 3 | 2,759 |
2013-03-03,19:46 Senaste inlägg:: russel |
|
RAGE och ännu mer RAGE | krokodilen | 19 | 9,180 |
2012-03-26,12:07 Senaste inlägg:: Broner |
|
Ännu en tråd om testo | devil | 16 | 7,260 |
2012-03-16,20:57 Senaste inlägg:: Evilvalle |
Användare som tittar på tråden: 12 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}