LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ännu en artikel om könsrollerna
|
2012-03-08,15:36,
|
|||
|
|||
Ännu en artikel om könsrollerna
AbbeyRoad Skrev:Ja, skillnaderna är inte så stora som om man jämför med efter puberteten, men om man jämför med nyfödda bebisar är de det. Nånstans i 2 årsåldern får flickorna en östrogen-boost medan pojkarna får motsvarande testo (pojkarna brukar vara omkring ett år senare) och det sammanfaller också med de könsstereotypa lekar barnen lägger till sig i den åldern. Om pojken gick ensam i en tjejklass hade han säkerligen tonat ner sin grabbighet, inte så mycket pga influens utan mer pga att han helt enkelt inte hade någon att leka krig med. Såna lekar kan bli rätt trista i ensamhet. Eller så utvecklar han ett introvert beteende och skiter i sin omgivning, i väntan på att hitta boys att leka med. Oavsett tjejlekar eller ej så tror jag att killen (om han hade normal/högre testonivå) hade vantrivts bland tjejerna, och bara det vittnar ju om hans genetiska preferenser. Yeah, somsagt så har jag för en gång skull inga belägg på de teorier jag kommer med så jag är beredd att hålla med dig i det du säger.. Life is a game.
|
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Valles artikel MEgarelaxed PLS | Benson! | 13 | 5,753 |
2013-05-27,16:31 Senaste inlägg:: Benson! |
|
Gammal artikel: Till dig som NÄSTAN ser bra ut | Evilvalle | 3 | 2,759 |
2013-03-03,19:46 Senaste inlägg:: russel |
|
RAGE och ännu mer RAGE | krokodilen | 19 | 9,180 |
2012-03-26,12:07 Senaste inlägg:: Broner |
|
Ännu en tråd om testo | devil | 16 | 7,260 |
2012-03-16,20:57 Senaste inlägg:: Evilvalle |
Användare som tittar på tråden: 9 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}