LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vid som berör ett korrekt mindsett
2013-10-07,01:54,
RE: Vid som berör ett korrekt mindsett
Achiever:
Våra hjärnor är designade för att rikta ens uppmärksamhet för att hitta riktiga/verkliga bevis som speglar de beliefs vi har. Hitta bevis för att backa up dem. Och ju mer bevis hjärnan hittar, desto starkare kommer dina beliefs att bli och desto mer övertygad kommer du bli.
Som ditt exempel med att impletera ”Jag är en driven person”. Självklart måste du take action och få saker och ting gjort, men genom att tänka på /repetera det dagligen, så kommer du kanske se möjligheter som öppnar upp som just tyder på/bekräftar att du är framåt. Ett annat exempel på belief skulle kunna vara ”Kvinnor utnyttjar mig endast för sex”. Ett resultat av att hjärnan vill åt bevis kring detta är att du kanske under en interaktion med en kvinna säger ”sådär säger du bara för att du vill ligga med mig”.
Med andra ord mindfucka dig själv med positiva tankar, höga tankar om dig själv och döda negativa tankar om dig själv(menar inte att man ska bli narscisst deluxe. Klart man ska ha lite självdistans och kunna erkänna svaga sidor).

Sen ska de följas också, därför tänker jag utvärdera kortfattat och enkelt varje dag, som en checklista. ex "hur var det nu, hur såg det ut i den där situationen, agerade jag som jag ville". Observera kortfattat och enkelt, och var ärlig. Räcker väll oftast med ett "Ja" eller "Nej, jag ville egentligen göra xyz men gjorde abc för att jag ville vara andra till hands" eller något liknande.
Jag tror att det kan vara bra att påminna sig / utvärdera dagligen för att den du är i framtiden är ett resultat av vad du är idag. En liten belief, en liten tanke påverkar ditt liv och energi SJUKT mycket i längden.
Ska sätta in detta som en rutin nu och köra ordentligt typ 10 ggr morgon och kväll.

Det finns också en övning som Hypnotica pratar om i ett av sina seminarium.
Jag har själv även varit ganska kass på att göra det också, har glömt bort att göra/inte präntat in som en vana. Men jag har gjort det några enstaka gånger(har då fått bra effekt). och tänkte köra även detta på mer daglig basis nu..
Skriva ner mina limiting beliefs på ett papper och sedan visualisera hur jag kommer att vara i specifika situationer om jag följer dem. Hur jag kommer att se mig själv, hur andra kommer att se mig som, vad säger folk till mig? m.m. Vad får jag för känsla inom mig? Är den skön, uppfriskande eller depprimerande etc. Om jag sedan lägger på månader, 10, 20 år i framtiden, hur ser det ut då? Hur är känslan?
Efter det här så skriver jag ner den totala motsatsen av min limiting belief så att det blir en positiv belief. Random exempel:
"Jag approchar brudar ÄVEN om jag känner rädsla" och så gör man om samma övning, blickar framåt, månader, år etc.

Har somsagt gjort detta några enstaka gånger och det är en jävla kontrast man får i energi/sinnestillstånd inom sig. Ska försöka ägna åtminstone 10 min visualisering varje dag. Bara stänga ögonen, luta sig tillbaka och visualisera.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".

Meddelanden
RE: Vid som berör ett korrekt mindsett - av achiever - 2013-10-06,18:23
RE: Vid som berör ett korrekt mindsett - av achiever - 2013-10-06,18:46
RE: Vid som berör ett korrekt mindsett - av russel - 2013-10-07,01:54

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 3 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}