LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ännu en artikel om könsrollerna
|
2012-03-08,18:52,
|
|||
|
|||
Ännu en artikel om könsrollerna
Bubblan Skrev:Jag förstår vad du menar men jag tror inte riktigt på att barnet själv väljer actionman eller barbie som leksak beror på biologin, utan det känns mer vettigt att påstå att de känner igen färger på kläder och associerar till leksaker. Har dock inget belägg på detta. Det jag syftar på är inte LEKSAKERNA i sig utan vilka egenskaper dessa leksaker har. T ex: Actionman! eller en stor traktor: KROSSAR ALLT. OSLAGBAR! WOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAH!!! Sånt är mer attraktivt och "coolt" för en kille än en tjej. Tjejer igllar "gulliga" saker och typ ta hand om barn osv. Bubblan Skrev:Men vi måste ju ändå enas om att skillnaden mellan pojkar och flickor biologiskt är ju minimal i 6-9 års ålder jämfört med efter puberteten. Sen så kan man ju fråga sig, om nu hans "pojkiga" beteende skulle vara helt biologiskt, tror du att han hade haft samma beteende om han hade gått ensam i en flicklass? Håller inte med. Jag är fotbollstränare för knattar i den åldern. Killarna säger saker som: VI ÄR BÄST!!! VI SKA KROSSA DOM!!! Å är dessutom mer aggressiva i sitt spel. Tjejerna fördelar hellre bollen på plan (playmakers) och tar inte för sig lika mycket - följer väldigt mycket och killarna styr. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Valles artikel MEgarelaxed PLS | Benson! | 13 | 5,732 |
2013-05-27,16:31 Senaste inlägg:: Benson! |
|
Gammal artikel: Till dig som NÄSTAN ser bra ut | Evilvalle | 3 | 2,753 |
2013-03-03,19:46 Senaste inlägg:: russel |
|
RAGE och ännu mer RAGE | krokodilen | 19 | 9,156 |
2012-03-26,12:07 Senaste inlägg:: Broner |
|
Ännu en tråd om testo | devil | 16 | 7,231 |
2012-03-16,20:57 Senaste inlägg:: Evilvalle |
Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}