LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur många här tappar håret?
2013-10-26,22:10, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-26,22:18 av {2} Sux.)
Hur många här tappar håret?
Tja.
Hur många här inne tappar håret?
Hur känner ni för det?
Döljer ni osv?

Vore fint med era erfarenheter.

Tror en tråd om det är viktigt. Både för dom som redan har "råkat ut" för håravfall och för dom som är på gång. Sen kan det nog även vara bra om någon oroar sig.

Det här är mina erfarenheter:

Jag märkte själv av det när jag var 22 men kan se på kort att det redan smög igång när jag var 19.

Så för varje år som gick så vart det färre och färre millimeter på trimmern tills munstycket åkte av och tillslut kom hyveln fram.
Jag bör väll tillägga att jag är en utav dom som ser ruggigt bra ut i rakat, så det har väll aldrig vart någon större förlust för mig.

Men tillslut gjorde jag det inte för att det vart snyggast så utan för att på sätt och vis dölja. Jag var inte nöjd två/tre dagar efter rakning när det började visa sig.

Mot slutet började jag även tänka på alla andra som jag såg på stan som frenetiskt raka sig för att skalligheten inte skulle synas och jag började skämmas lite smått som man.

Liksom vad skickar det för signaler till brudar när vi rakar oss inte för att vi själva kanske vill utan för att dölja.

Hur manliga gör det oss?

Att raka sig är så klart inget omanligt. Men att känna behov för att göra det, för att dölja. Är det. Särskilt när man börjar hamna på andra sidan 25 år.

Så jag slutade.

Är några år under trettio och har ganska aggressivt håravfall skulle man nog kunna säga. Men trotts det så har ja börjat spara ut igen för första gången på säkert fem år. Skillnaden den här gången är att jag är väldigt bekväm med att det syns, försöker inte svarva till nån konstig frisyr som är till för att dölja eller liknande.

Det är ju "logiskt" att tänka att det skulle gå sämre för mig. Att tjejerna skulle börja undvika mig som pesten.
Men faktumet är att det är tvärt om. Får jätte mycket öppningar av tjejer.

Och det är inte så konstigt.

Därför att först och främst. Om kvinnor verkligen skulle tyckt att tunnhåriga/skalliga män var oattraktiva så skulle generna vi bär runt på dött ut för läääääääänge sedan.

(Det är möjligt att någon form av grupptryck i vårt moderna samhälle skulle kunna lägga krokben för en tunnhårig kille. Att tjejer oroar sig för mycket för vad andra skulle tycka om henne. Men chansen att det händer.....)

För det andra så signalerar det självförtroende. Att gå fram och vara bekväm med det kräver en del.

Gäller dock att inte försöka dölja skiten med konstiga frisyrer eller puder och skit som jag sett vissa använda. Våga stå för den du är liksom. Tänk på hur det hade vart för 4000 år sedan. Hur hade du sett ut då?

För det tredje, iallafall JAG känner mig så jävla mycket manligare nu när jag inte rakat mig på ett bra tag. Jag har ett bra ansat skägg till det hela och tänker låta håret växa ut långt.
Försöker kolla med mina kläder vad jag passar bäst i så att det "matchar" med mitt hår.
Jag är mer motiverad än någonsin över att träna och bygga en bra kropp.
Bor runt ett under nätterna stökigt område i Stockholmsinnerstad och ingen förortslirare utmanar mig med blicken alls nu förtiden, vet inte varför (kanske är att tunnhårighet tillsammans med ett visst beteende skickar primitiva "Do not fuck with,Högt testo" signalerar. Dock enbart en spekulation)

Förväntar mig inte att en kille på 22 med aggressivt håravfall kan vara bekväm med att visa det. Men om du är 26+ så fan gubben dags att bli bekväm med det.

Sammanfattningsvis är min erfarenhet denna:
När tjejer pratar om killar och hår så är det lite som när killar på nätet kommenterar Megan Fox tumme och säger att hon är ful. Det är helt irrelevant i verkligheten.

Jag kanske är ensam här inne med att vara tunnhårig men jag betvivlar det. Berätta om era egna erfarenheter!!

Postade det här medvetet i generellt.
Så flytta den inte till utseende/grooming delarna.

Meddelanden
Hur många här tappar håret? - av Sux - 2013-10-26,22:10
RE: Hur många här tappar håret? - av Sux - 2013-10-27,14:36
RE: Hur många här tappar håret? - av Sux - 2013-10-27,18:17
RE: Hur många här tappar håret? - av Sux - 2013-10-29,04:32
RE: Hur många här tappar håret? - av Sux - 2013-10-29,14:26
RE: Hur många här tappar håret? - av Sux - 2013-10-29,15:58

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}