LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Being vs Doing: At the Edge of Transformation
2013-11-26,23:22, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-26,23:26 av {2} illdan.)
RE: Being vs Doing: At the Edge of Transformation
Citat:Jag gör typ 25 rutiner dagligen och är för aktiv läsning och implementering av material. Mina doods mobbar mig och menar att jag är Tyler och kommer aldrig bli the Ultimate Man on the path I'm on. Man ska, vad jag förstår de säger, sträva efter att sluta "göra massa saker och bara vara den man vill vara". Jag blev ledsen och söker judgement.

Iochmed att du ens frågar så tror jag dina polare har rätt.

I texten skriver de:

Citat:You can love yourself and accept yourself and your life situation in the present moment. Know your own self-worth through understanding that you are an indispensable and essential fragment of the universe and God itself. In fact I believe that you can only change when you fully accept yourself as you are now and stop resisting the flow of change. And still aspire to grow, mature and improve, mental and physical abilities.

Förstår du va dom menar?

Tar mig själv som exempel.

Jag älskar mig själv, tycker jag är en grym människa på många sätt, tycker att jag är duktig på flera saker, är en god vän, gör vettig saker osvosv. Jag är alltid den jag är, därför jag är "stolt" över den jag är.

Men samtidigt vet jag hur jävla kass jag är på många saker, men det gör inget, jag skulle inte älska mig mindre för det. Bara för man är kass på något behöver du inte ändra på det utan kan väga upp det med saker du är bra på. I slutänden så vill ju alla bara vara lyckliga, och det är inte säkert att du blir lyckligare av att varje dag försöker ändra dig själv, försöker lära dig alla tekniker för att lösa brudar, du kanske glömmer av att njuta och glömmer av vem du är.

Som du säger kan man ju inte bara "bli" den man vill vara. Men det låter snarare som dina kompisar tycker det gått överstyr och att du lägger för mycket energi på att ändra dig själv. Och försöker du konstant ändra dig själv(tex genom att göra 25 saker om dagen) så kan det vara svårt att behålla känslan av att du duger som du är.

Jag känner mig själv som jag är 100% good enough. Jag känner mig själv som jag är värdig att vara vän med alla jordens invånare. På ett känslomässigt plan finns det ingen anledning för någon att inte tycka om mig(tycker jag).

Men på ett objektivt plan så vet jag att jag behöver förbättras, jag vill förbättras, och jobbar på det. Men jag är mig själv samtidigt som jag ändrar på mig.

Så imo är ju egentligen det viktigaste du ska tänka på, gör du dessa saker för att du inte känner att du inte är tillräckligt/duger som du är. Eller gör du dom bara för du har extremt bra självdisciplin?

Vet faktiskt inte riktigt om jag svarade på din fråga, jag sköt från höften så att säga, då du inte skrev va de här "25 rutinerna" du gör är för något så kan jag ha missuppfattat allt.

Meddelanden
RE: Being vs Doing: At the Edge of Transformation - av illdan - 2013-11-26,23:22

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 10 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}