LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Being vs Doing: At the Edge of Transformation
2013-11-26,23:52,
RE: Being vs Doing: At the Edge of Transformation
(2013-11-26,23:22)illdan Skrev: Och försöker du konstant ändra dig själv(tex genom att göra 25 saker om dagen) så kan det vara svårt att behålla känslan av att du duger som du är.

Jag känner mig själv som jag är 100% good enough. Jag känner mig själv som jag är värdig att vara vän med alla jordens invånare. På ett känslomässigt plan finns det ingen anledning för någon att inte tycka om mig(tycker jag).

Men på ett objektivt plan så vet jag att jag behöver förbättras, jag vill förbättras, och jobbar på det. Men jag är mig själv samtidigt som jag ändrar på mig.

Så imo är ju egentligen det viktigaste du ska tänka på, gör du dessa saker för att du inte känner att du inte är tillräckligt/duger som du är. Eller gör du dom bara för du har extremt bra självdisciplin?
Bra grejer man!
Just ngt åt det här hållet jag oxå försökt få fram, men är värdelös på att förklara så blir bara luddigt.

There's no reason why I'm not enough.

Seaturtle Skrev:Har plats för 4 rutiner till. Vad kan man göra dagligen som ackumulerat gör en till the ultimate man?

Detta jag reagerar mest på. Alltså själva tänket med ultimate man känns imo jävligt weird. Vad är egentligen dina mål? Att bli en eldsprutande PU-robot som kan haffa vilken brud som helst på klubben? Att bli nästa Tyler? Att känna dig glad, lycklig och bara totalt fulfilled inombords?

(2013-11-26,01:47)Seaturtle Skrev: The questions I'm left with are: When you Do and learn to Be, how can this change stay permanently. Do you have to keep Reading and Doing to stay where you Are. Or just Do it until you've setup your life in a Being reinforcing environment. Do you just distance yourself or leave the community completely? What material can still be read? Where is the end really, contentment?
Jag tror att ens nya behaviours stannar naturligt inom en eftersom kroppen och knoppen lärt sig att det inte bara är ofarligt att bete sig på ett visst sätt utan också fördelaktigt på alla plan. Sen är det klart att en mans "PU-skills" blir rostiga om man går in i ett långt förhållande eller på annat vis slutar med det. Men samtidigt tror jag det kommer tillbaka ruskigt snabbt, tänk gym och muskelminne.

Med habits tror jag att göra det man själv mår bra utav är det enda som "behövs". Om du är intresserad utav filosofi, läs sånt. Gym, gå och träna. Meditera, sitt ner och håll käft. Bingolotto, sätt dig ner framför TVn. Hästar, börja rida. Osvosv. Att leva sitt liv för de saker man älskar att göra istället för att tänka vilka rutiner i livet som ger mest pussy.

Mark Manson Skrev:5. An attractive and abundant lifestyle will trump the best “game” in the world, ten times out of ten. It’s also a far more enjoyable way of meeting women and making friends than cold approach.

Winning beats the game

Meddelanden
RE: Being vs Doing: At the Edge of Transformation - av godsgift - 2013-11-26,23:52

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 8 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}