LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Being vs Doing: At the Edge of Transformation
2013-11-27,16:49, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-27,16:50 av {2} Entreprenören.)
RE: Being vs Doing: At the Edge of Transformation
OMFG Big Grin snacka om mina gamla dar som mentalrunkare med sådana här topics å tjoffs.

Jag tycker seriöst ni ska ta å tanka hem: http://thepiratebay.sx/torrent/7349180/E...udy_Course

Och se igenom Content Summit först.

Där får ni lära er om olika sätt vi människor lär oss på och blir motiverade att ens vilja lära oss saker.

Jag personligen är en "what"-learner som älskar teori, historia å vetenskap. Jag vill veta "vad" jag kmr få lära mig så jag vill veta innehållet å jag bryr mig inte så mkt om "varför" jag ska lära mig nått.

Jag antar ni oxå som gillar "teori" är "what"-learner. Majoriteten av befolkningen är "why"-learners som måste få veta "varför" dem ska lära sig nått; dem vill veta vad dem kmr få ut av att lära sig detta (ex. lär dig pickup -> få chix).

Bästa exemplet är från gymnasiet där en skidåkaresnubbe fråga matteläraren, "VARFÖR ska vi lära oss det här?" och matteläraren visade sin mobil, "för att ni ska kunna programmera sånt här".

Seriöst, ALLA borde se igenom Content Summit av Eben Pagan. Den må vara riktad för marknadsföring men den nivå av psykologi å självutveckling han går igenom spränger allas hjärnorgasmer.

Meddelanden
RE: Being vs Doing: At the Edge of Transformation - av Entreprenören - 2013-11-27,16:49

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 10 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}