LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
The Hidden Truths About Calories (ORGASM-INTRESSANT!!!)
|
2013-12-08,08:32,
(Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-08,08:38 av {2} Entreprenören.)
|
|||
|
|||
The Hidden Truths About Calories (ORGASM-INTRESSANT!!!)
http://blogs.scientificamerican.com/gues...-calories/
När jag läste det så insåg jag, "det är så plausibelt att jag får mental ståfräs av det". Det handlar i all enkelhet om att olika födoämnen inte absorberas lika perfekt som det står på etiketterna. Exempelvis får man inte i 170 kalorier som det står på förpackningen av nötter utan snarare ca 128 kalorier. Olika tillagningstider påverkar också hur många kalorier man får i sig (som i fallet av sötpotatis vilket nämns). Olika födoämnen kräver också mer kalorier att absorbera (i artikeln står det att protein kräver många kalorier för absorbering). Denna artikel länkar till många vetenskapliga studier så det är klart mer värt att läsa än någon som försöker promota sina produkter. (Psst! Vet du vad det sjukaste med detta är? Det står INGENTING om detta på wikipedia när du kollar upp calorie, jag säger som Cartman, "What da fuck!") |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Meddelanden |
The Hidden Truths About Calories (ORGASM-INTRESSANT!!!) - av Entreprenören - 2013-12-08,08:32
RE: The Hidden Truths About Calories (ORGASM-INTRESSANT!!!) - av TonightIsTheNight - 2014-03-25,13:27
RE: The Hidden Truths About Calories (ORGASM-INTRESSANT!!!) - av Nicki - 2014-03-25,20:40
RE: The Hidden Truths About Calories (ORGASM-INTRESSANT!!!) - av confused... - 2014-03-25,21:14
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Intressant video om testosteron (testobooster vs injektioner) | Whynot | 4 | 3,514 |
2013-04-24,11:57 Senaste inlägg:: Whynot |
Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}