LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Näringstiming oviktigt för muskelbygge
|
2013-12-08,09:13,
|
|||
|
|||
RE: Näringstiming oviktigt för muskelbygge
(2013-12-08,08:09)confused... Skrev: För en nybörjare så nej, det är inte kritiskt med protein timeing. Men för en som tränar seriöst är det ändå viktigt, finns många studier som visar att protein timeing med rätt typ av protein vid rätt tider på dygnet ger mer/bättre muskelökning. Det är en meta-analysis som inkluderar dussintals tidigare studier (som du troligen läst) och undersöker hur dem kombinerat i sin helhet faktiskt ger signifikanta resultat eller inte gällande tajmingen av proteinintag och dess inverkan på proteinsyntesen. De fann att det inte gjorde det. Möjligen bör en replikation av studien göras för att se att inga statistiska fel genomfördes vilket kan ha förvrängt resultaten och därmed slutsatsen. Deras slutsats var att mängden proteinintag före & efter träningar hade större förutsägbar effekt på proteinsyntesen än tajmingen av dessa intag. Jag vet att jag låter som en fitta men jag vill bara expandera ditt kritiska tänkande! ;-) Om du vill lära dig konsten att skilja bra från dåliga studier istället för att bara svälja alla "studier" med huller och hår, så rekommenderar jag varmt att du tar en distanskurs i Vetenskaplig Metodik (dvs., om du vill bli superseriös så säg). |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 10 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}