LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vad jobbar ni med?
|
2014-02-12,16:36,
|
|||
|
|||
Vad jobbar ni med?
Börjar få nojj inför livet efter gymnasiet. Har underkänt i de flesta ämnen och går en yrkesförberedande linje som jag inte vill jobba som.
Vill verkligen ha ett jobb, men känner att de finns mer i livet som ung än att jobba 7-5/supa helger på repeat. Vet att alla tänkte såhär men hamnade ändå i de vanliga svenssonlivet ändå och den största bästa upplevelsen på dan är när du tjaffsa med en arbetskollega. Ser inte ner på nån som jobbar så heller, eget val. Men något annat måste ju finnas i livet eller? Man växer upp i samma stad, sen stannar man där eller så drar man iväg ett tag men kommer ändå tillbaka till samma plats. Som ni märker tänker jag jävlgt mkt på de och d börjar slita på mig att dom flesta andra tar sig igenom dagarna utan att lägga en tanke på de. De jag vill är att leva utomlands, jobba hårt med något jag tycker om ett tag eller bara slita på något skitjobbb för att klara hyran. Skillnaden är att man får lite lifeexp istället för att jobba åt trångsynta jävlar kan man folusera på att uppleva nya saker samtidigt som man sliter hårt för att leva.. Haft diskussioner med min lärare så va tvungen att få ut allt o få åsikter/hur de såg ut för er hade vart shysst |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Vad jobbar/pluggar ni mer/till? Vad är era mål med det ni gör/ska göra? | Nicki | 20 | 16,660 |
2014-01-27,17:19 Senaste inlägg:: fisk |
Användare som tittar på tråden: 7 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}