LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Jag blir olycklig av att se omvärlden
2014-02-25,00:23,
RE: Jag blir olycklig av att se omvärlden
Då vi är så olika så lär det finnas olika saker som gör oss lyckliga.

Meditation är bevisat att det hjälper att öka psykiskt välmående, enligt en undersökning så ska mindfullness vara den bäst fungerande.

En grej som funkar bra tycker jag är att tänka "Det är vad det är" om saker man inte kan göra något, istället för att reagera känslomässigt på dom. För om du ändå inte kan förbättra saken/situationen som är det onödigt att lägga energi på att beklaga dig över det, då detta bara skapar en olycka.

Jag har samma tankar som dig, ibland tänker jag också att det inte är okej att de 100 rikaste sitter på mer än halva jordens tillgånger...
Och även jag tycker synd om skadade människor i rollstoll osv.
De rumänerna som sitter utanför min lägenhet o tigger stör mig också.

Fan, så sent som förra veckan så började jag gråta vid datorn när jag såg på något internet klipp där de döda folk i nåt krig.

Men inget av dessa saker får mig att känna mig olycklig... Jag tror att va lycklig handlar om en mer helhetsgrej om hur nöjd du är med ditt liv.

Kolla in boken Happiness hypothesis annars, där går han till grunden med allt som behandlar lycka typ Smile
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi

Meddelanden
RE: Jag blir olycklig av att se omvärlden - av illdan - 2014-02-25,00:23

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 4 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}